اردبیل

فارس من| صیانت از حریم رودخانه‌ها در جهت حفظ جان و مال مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس در اردبیل، امین حسین‌پور در پاسخ به سوژه فارس من با عنوان«لزوم پیگیری تملک اراضی رودخانه‌های خشک توسط آبفای اردبیل» اظهار کرد: شرکت آب منطقه استان‌ برای حفاظت از حریم و بستر رودخانه‌ها دو هدف فنی و حقوقی را دنبال می‌کند.

وی افزود: منظور از هدف فنی؛ دور نگه داشتن جان و مال مردم از خطر احتمالی ناشی از سیلاب و منظور از هدف حقوقی؛ مشخص نمودن مرز مالکیت حکومت با اشخاص حقیقی و حقوقی و در واقع حفظ حقوق بیت المال است. 

مدیر دفتر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل تصریح کرد: اقدام شرکت آب منطقه‌ای از جمله لایروبی، بازگشایی مجرای طبیعی رودخانه و نشانه‌گذاری حد بستر رودخانه‌ها علاوه بر حفظ جان و مال مردم از خطرات احتمالی مانند سیلاب، مانعی برای زمین خواران حرفه‌ای است.

وی حفاظت و صیانت از حریم و بستر رودخانه‌ها را جزو وظایف حاکمیتی وزارت نیرو دانست و بیان کرد: طبق ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها به نمایندگی از وزارت نیرو وظیفه صیانت از حریم و بستر رودخانه را عهده دار هستند و با هرگونه دخل و تصرفات غیرمجاز به حدود حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها باید طبق قانون برخورد نمایند.

حسین پور با بیان اینکه قانونگذار، اداره امور آب و رودخانه را به وزارت نیرو سپرده و این وزارت طبق قانون باید از همه ظرفیت‌های پیشگیرانه، احتیاطی یا حقوقی برای ایفای وظایف مذکور استفاده نماید، گفت: در همین راستا صیانت از حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها به شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها به نمایندگی از این وزارت نیرو واگذار شده است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا