زنجان

فارس من| درگیری متولیان علت پلمب پارکینگ مسجد عباس‌قلی خان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ثبت سوژه «علت عدم بازگشایی پارکینگ مسجد عباسقلی‌خان زنجان چیست؟»  در سامانه فارس من موجب شد تا طی تماسی با متولیان مسجد و همچنین اصناف در مورد چند و چون این ماجرا اطلاعاتی کسب شود که در ذیل می‌آید.

حجت‌الاسلام رحیم قزلباش در این رابطه طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در زنجان با تاکید بر اینکه قانون در مورد پارکینگ مسجد عباس‌قلی خان رعایت نشده است، اظهار کرد: بر اساس قانون اوقاف حق ورود به مسائل مربوط به مساجد را ندارد، چرا که بر اساس قانون مساجد، تکایا و حوزه‌های علمیه از اختیارات اوقاف و امور خیریه خارج است.

وی با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه استان زنجان بدون لحاظ قانون ۱۰ درصد از درآمد مساجد را در اختیار می‌گیرد، افزود: بعد از مدت‌ها که حیاط یک هزار و ۷۰۰ متری مسجد در غصب یک نفر بود هیأت امنای مردمی مسجد ورود کرده و در ازای قطع درآمد مسجد که به دلیل شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاده بود در صدد استفاده بهینه از این محوطه به عنوان پارکینگ و در واقع درآمدزایی برآمد.

امام جماعت مسجد عباقلی خان با بیان اینکه هیأت امنای مسجد با هدف حل مشکل پارکینگ در یکی از مناطق مرکزی شهر و همچنین درآمدزایی برای مسجد اقدام به دایر کردن این پارکینگ کرده بود، تصریح کرد: از همان موقع اداره کل اوقاف و امور خیریه به دنبال تصاحب حیاط یک هزار و ۷۰۰ متری مسجد بود از این رو با مراجعه به شهرداری منطقه ۳، حکم پلمب گرفته‌اند.

قزلباش با تاکید بر اینکه روند امور برای پلمب بدون ارائه اسناد معتبر انجام شده است، ادامه داد: هیأت امنای مسجد با مراجعه به شورای ترافیک به عنوان مرجع امور، متوجه شد که روند پلمب از طریق رابطه انجام شده، چرا که بر اساس گفته مسؤولان شورای ترافیک این امور مربوط به اصناف است.

وی با بیان اینکه همه مدارک مربوطه شامل استعلام اماکن، پست و ثبت در دو نوبت به صورت دستی و الکترونیکی به اتحادیه حمل و نقل تحویل داده شده است، ادامه داد: صدور مجوز پارکینگ در حیاط این مسجد با طی روال قانونی و با امضای مسؤولان دستگاه‌های مربوطه انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه با اعمال برخی فشارهای جلوی صدور مجوز استفاده از حیاط مسجد عباس‌قلی خان به عنوان پارکینگ گرفته شده است، ادامه داد: در حال حاضر مسجد هیچ درآمدی ندارد.

قزلباش با بیان اینکه بر اساس قانون اصناف باید مجوز صادر کند، افزود: در حال حاضر مقصر عدم صدور مجوز مدیر کل صنعت، معدن و تجارت است که با وجود نامه مکتوب اصناف مبنی بر قانونی بودن صدور مجوز بر اساس درخواست هیأت امنای مردمی، با یک تماس جلوی صدور آن را گرفته است.

وی با تاکید بر کارگشا بودن پارکینگ مد نظر برای مردم با توجه به محل قرار گرفتن آن گفت: این پارکینگ می‌تواند منبع درآمدی هم برای گذران امور این مسجد باشد.

وی با بیان اینکه مسجد با همت نمازگزاران و اهالی بعد از ۴۰ سال در امور مختلف هنری و تحصیلی فعال شده است، ادامه داد: هیأت امنای مردمی این مسجد در راستای کمک به امور در صدد استفاده از ظرفیت موجود هستند و در این راستا اقدام به اخذ مجوز استفاده از حیاط این مسجد به عنوان پارکینگ شده‌اند.

قزلباش با اشاره به اینکه نامه‌های بلامانع بودن صدور مجوز برای استفاده از حیاط این مسجد به عنوان پارکینگ وجود دارد، ادامه داد: با وجود تلاش‌های ۶ ماهه صورت گرفته، فک پلمب انجام نشده است.

اصناف نقشی در پلمب پارکینگ مسجد عباسقلی‌خان ندارد

حیدری با بیان اینکه پلمب پارکینگ مسجد عباسقلی‌خان بنا به درخواست شهرداری و توسط اماکن انجام شده است، افزود: متولیان هم که درخواست اخذ مجوز برای پارکینگ را کرده بودند گویا پشیمان شده و درخواست خود را پس گرفته‌اند.

معاون اتاق اصناف استان زنجان با تاکید بر اینکه اصناف هیچ اقدامی برای پلمب پارکینگ عباسقلی‌خان نکرده است، افزود: قرار بود، پس از اخذ مجوز، مدارک را ارائه و نسبت به فک پلمب اقدام شود که با توجه به پس گرفته شدن، این موضوع هم منتفی شده است.

وی از وجود درگیری در بین متولیان خبر داد و گفت: طبق قانون اصلا شهرداری نباید در امور مربوط به پارکینگ عباسقلی‌خان دخالت کند، چرا که این پارکینگ خصوصی است.

انتهای پیام/73004/ق/م


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا