اردبیل

طرح جامع ترافیک شهر اردبیل بازنگری می‌شود/ لزوم ساماندهی وانت‌های میوه‌فروشی در شهر اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید کمال الدین میرجعفریان شامگاه امروز در دهمین جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان اردبیل اظهار کرد: طرح جامع ترافیک شهری اردبیل در سال ۹۱ تدوین شده و نیاز به بازنگری و به‌روزرسانی دارد تا نقاط ضعف این طرح آسیب‌شناسی و موارد جایگزین اعمال شود.

وی با بیان اینکه اجرای برخی طرح‌ها باعث ایجاد ترافیک می‌شود، افزود: با ایجاد نقاط غیر هم‌سطح در شهر، تراکم ترافیک به چند نقطه دیگر منتقل می‌شود و علاج مدیریت ترافیک امروز آسیب‌شناسی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل با بیان اینکه باید از ظرفیت مهندسان نظام مهندسی در راستای حل مشکل ترافیک استفاده شود، بیان کرد: کمیته‌ای متشکل از نماینده راهور، استانداری، نظام مهندسی، شهرداری و فرمانداری جهت بررسی و شناسایی نقاط ضعف ترافیک استان راه اندازی شود و یافته‌های خود را ارائه کنند تا در شورای هماهنگی ترافیک طرح شود.

وی تصریح کرد: مصوباتی که از گذشته مانده و تاکنون اجرایی نشده است و هر اقدام فیزیکی در قالب شناسایی مشکلات ظرف دو هفته آینده جمع‌بندی تا در جلسات آتی تعیین تکلیف شود.

طرح‌های جامع ترافیک باید ۲۰ساله تدوین شوند

سرپرست معاونت عمرانی استانداری اردبیل ادامه داد: طرح تفصیلی ترافیک در سال ۹۵ ابلاغ شده و باید این‌گونه طرح‌ها برای حداقل ۱۰سال پاسخگو باشند. طرح‌های جامع نیز با افق حداقل ۲۰ساله تدوین می‌شوند.

وی با انتقاد از وضعیت ترافیکی شهر اردبیل اظهار کرد: طرحی که در طول۵ سال بازنگری و بروزرسانی می‌شود، یعنی چشم انداز کوتاه مدت را در نظر گرفته، در حالی‌که ما به‌دنبال حل مشکل هستیم و طرح جامع باید با افق طولانی مدت پاسخگوی مشکلات ترافیکی باشد.

میرجعفریان تاکید کرد: ورودی‌های اردبیل، بافت تاریخی، مراکز جمعیت پذیری، فضاهایی که قبلا شکل گرفته و فضاهایی که جدیدا شکل می‌گیرند باید در این طرح ها مورد توجه قرار گیرند.

ساماندهی وانت‌های میوه‌فروشی ضروری است

وی با تاکید بر حل مشکل ترافیکی در چهارچوب قانون بیان کرد: در طرح جامع ترافیک باید عرض معبر به اندازه کافی ترسیم شده و انتقال فاضلاب و همه جوانب شهرسازی، ‌مسایل فنی و اجتماعی در این طرح‌ها گنجانده شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری اردبیل، ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در نقاط مختلف شهر را یادآور شد و گفت: جانمایی و تامین مکان‌های بلامانع برای وانت‌داران حداکثر دو هفته آتی تعیین تکلیف شود و باید در دفاع از حقوق شهروندی با کسی تعارف نکنیم.

وی اذعان کرد: پلیس راهور به عنوان متولی ترافیک شهری باید همه مسایل شهری را آسیب شناسی کرده و نقاط ضعف را به شورای ترافیک انتقال دهند تا بهترین تصمیم برای حل آسیب‌ها اتخاذ شود.

انتهای پیام/3463/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا