اردبیل

ضرورت برنامه‌ریزی برای اشتغال و ارتقای تجهیزات توان‌بخشی معلولان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی عصر امروز در نشست با جمعی از معلولان استان اردبیل اظهار کرد: باید در نشست‌هایی با حضور نمایندگان معلولان نسبت به برنامه‌ریزی در زمینه اشتغال دولتی و غیردولتی، استفاده از فضاهای ورزشی، ارتقای تجهیزات توان‌بخشی معلولان و آموزش کودکان معلول اقدام و به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی در استفاده از ظرفیت‌های قانونی، امکانات و منابع دولتی در این زمینه افزود: باید با تعریف شیوه‌نامه‌، فعالیت دستگاه‌های مختلف مانند شهرداری، راه و شهرسازی و پلیس راهور درباره رعایت قوانین مربوط به معلولان و نظارت بر انجام مناسب‌سازی محیط در اجرای پروژه‌های عمرانی و ساخت‌وسازها به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اردبیل ادامه داد: تلاش‌ می‌شود با برگزاری نشست‌های مستمر در راستای برطرف کردن مشکلات مطرح‌شده از سوی معلولان، پیگیری‌های لازم انجام شود.

وظیفه دولت‌ها فراهم کردن زمینه رشد انسان‌ها است

عاملی بیان کرد: ممکن است برای بعضی افراد محدودیت‌های جسمی وجود داشته باشد اما با اراده‌‌ای برای موفقیت و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، هیچ کدام از آن محدودیت‌ها نمی‌تواند مانعی در برابر انسان ایجاد نماید.

وی تصریح کرد: وظیفه دولت‌ها فراهم کردن زمینه برای کمک به رشد انسان‌ها است تا افراد بتوانند از ظرفیت‌های خدادادی خود به خوبی استفاده کنند و سرمایه اصلی جوامع همین انسان‌ها هستند چراکه ایده و فکر یک فرد می‌تواند باعث خلق ثروت و نجات جامعه‌ شود.

استاندار اردبیل به اهمیت تلاش برای رفع محدودیت‌ها از سنین کودکی اشاره کرد و گفت: اگر فردی از سنین پایین از آموزش‌های لازم برای توانمندی برخوردار شود، در سنین بزرگسالی با مشکلات کمتری مواجه می‌گردد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا