لرستان

صرف ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ساخت تقاطع شریعتی خرم‌آباد

صرف ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ساخت تقاطع شریعتی خرم‌آباد

به گزارش recive لرستان ، مدیرعامل مؤسسه راه سازه قرارگاه خاتم محمدرضا هادوی در این باره گفت : باتوجه‌ به طرح توسعه، محدودیت‌ها و کوهستانی بودن خرم‌آباد به طورقطع باید به سمت‌وسوی مدیریت‌ کردن خیابان‌های این شهر حرکت کرد که یکی از راه‌ها این است که در تقاطع‌ها بتوان با استفاده از پل‌های یک‌سطحی، دوسطحی و … ترافیک را هدایت و روان کرد.

وی دررابطه‌ با ضرورت احداث پل روگذر در خیابان «شریعتی» شهدای جاوید الاثر خرم آباد، افزود: در راستای روان‌شدن مسیر ترددها و ترافیک موجود در خیابان «شریعتی» این شهر، طبق اولویت‌های مدنظر گرفته شده احداث این تقاطع ضروری و جز اولویت‌های شهر به‌حساب می‌آید؛ چراکه یکی از خیابان‌های پرتردد داخل‌شهری است و در فصول خاص مسافرانی از خارج استان از طریق این خیابان وارد شهر خرم‌آباد می‌شوند و یکی از شریان‌های اصلی شهر است؛ بنابراین در تقاطع‌های اصلی مانند خیابان «شریعتی» به طور قطع باید به دنبال پل‌های روگذر باشیم.

۱۳۰ میلیارد برای احداث تقاطع هزینه شد

مدیرعامل مؤسسه راه سازه قرارگاه خاتم (ص)، گفت: یکی از مزایای روگذر این است که در این مسیر محل ترددها به‌صورت دوربرگردان، چپ‌گرد، راست‌گرد و به‌صورت مستقیم از میدان امام خمینی (ره) به سمت کوی فلسطین ایجاد شده است و باید به این نکته مهم توجه کرد که آثار باستانی «سنگ‌نوشته» در فاصله بسیار کمی از این پروژه قرار دارد و اگر به‌جای روگذر، زیرگذر احداث می‌شد محدودیت‌ها و مشکلاتی را به وجود می‌آورد و باتوجه‌به اختلاف سطح و مبلمان شهری می‌توان یک دید خرم‌آباد شناسی داشته باشیم.

وی دررابطه‌با نوع سازه این پروژه، افزود: این پروژه ترکیبی از سازه‌های بتونی و فلزی است و بر اساس جانمایی نقشه سازه که مدنظر گرفته شد، طول این روگذر ۳۷۰ متر با پنج نقطه حفاری به‌عنوان فونداسیون سازه و با اوج ارتفاعی ۶ و نیم متر است که از زیر آن تردد صورت می‌گیرد و شیب پروژه ۷.۹ درصد، عرض تمام شده به‌صورت مایل ۱۶.۲۰ متر و به‌صورت عمود ۱۵.۲۵ متر است، در هر باند 2 لاین رفت و2 لاین برگشت داریم که هر لاین ۷.۱۰ متر است.

هادوی در زمینه مقدار اعتبار برای احداث این پروژه، یادآورشد: اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه ۱۵۰ میلیارد تومان بود ما در این پروژه مهندسی ارزش و مدیریت هزینه را ملاک قرار دادیم.

وی افزود: برای مثال در طراحی ۴۶ حفاری شمع در نظر گرفته شده بود که این مقدار به ۲۶ عدد کاهش پیدا کرد و در زمینه‌های دیگر رویکرد مهندسی ارزش موردتوجه قرار گرفت و کنترل هزینه انجام شد و در این پروژه2 شیفت کار انجام شد و هزینه‌های طولانی‌شدن پروژه و هزینه‌های دیگر کاهش پیدا کرد که در این راستا تاکنون مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح هزینه شده است.

مدیرعامل مؤسسه راه سازه قرارگاه خاتم (ص)، گفت: در این پروژه سعی ما بر این بود که مدیریت منابع انسانی را انجام دهیم و باتوجه‌به اینکه پروژه شهری است باید نیروها را بر اساس تخصص و نیاز تعریف کنیم که در روند احداث این روگذر حدود ۶۰ نفر به‌صورت مستقیم مشغول به فعالیت بودند و به‌صورت غیرمستقیم افراد زیادی در این پروژه ما را همراهی کردند

تشریح جزئیات فنی پروژه

وی افزود: یکی از افتخارات و ویژگی‌های این پروژه بومی‌سازی کارکنان است، قرارگاه خاتم با توجه علم و دانش روز از ظرفیت‌های مختلف مناطق استفاده می‌کند و در پروژه‌های گوناگون از نیروهای بومی بهره می‌برد.

هادوی یادآورشد: قرارگاه خاتم افرادی که در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف دانشگاه را به اتمام می‌رسانند را فراخوانی کردند برای اینکه در کنار افراد باتجربه آنچه را که وجود دارد به‌عنوان یک علم تجربی بیاموزند و از آن‌ها به‌عنوان ظرفیت برای هر استانی استفاده می‌کنند.

وی افزود: این افراد از نوع روش اجرا، تخصص و طراحی با موضوعات فنی یک مهندس زبده و کاردیده آشنا شدند، در این مجموعه ما در زمینه طراحی، مشاور، آزمایشگاه، مدیریت و … از متخصصان شهر خرم‌آباد و استان لرستان استفاده کردیم.

مدیرعامل مؤسسه راه سازه قرارگاه خاتم (ص)، گفت: در این پروژه در همه زمینه‌های تخصصی از افراد بومی استان استفاده شد و با علم و فن به روز و کارکنان صددرصد بومی به اتمام رسید.

وی دررابطه‌با استانداردسازی این پروژه، افزود: باتوجه‌به عرض باند، مسیر روان و شیبی که برای پروژه در نظر گرفته شده مسیر ایمنی و روانی وجود دارد، حفاظ‌هایی از طرفین نیز در نظر گرفته شده و ایمنی دیواره موجود باتوجه‌به ارتفاع رعایت شده و در وسط پروژه نیز ایمنی در نظر گرفته شده است.

۴۶

مجله خبری recive.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا