یزد

سردار فرهنگ‌دوست: بصیرت افزایی تنها راه توسعه همه جانبه ایران اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس در بهاباد، سردار مهدی فرهنگ‌دوست دقایقی پیش در یادواره شهید «عباس دهقان» که با عنوان شهید آبروی محله برگزار شد، شهدا را چراغ هدایت و سند حقانیت جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: امنیت و آسایشی که امروز در آن زندگی می‌کنیم مرهون خون شهداست.

وی افزود: وظیفه همه ماست که ادامه دهنده راه شهدا باشیم و در مسیر شهدا گام برداریم و امانتدار خوبی برای میراث بجا مانده از آنها که ولایت فقیه و انقلاب اسلامی ایران است باشیم.

این یادگار دفاع مقدس در ادامه با بیان این‌که مسئولان و دستاندرکاران نظام باید بیش از پیش شهدا را ملاک عمل و تصمیم گیری خود قرار دهند، گفت: برای اینکه بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم باید رابطه خود را با ولایت تقویت کنیم و مسیری را انتخاب کنیم که شهدا در آن مسیر گام برداشتند.

سردار فرهنگ دوست بصیرت‌افزایی را لازمه توسعه همه جانبه کشور دانست و بیان کرد: امروز شاهد هستیم که بسیاری از رزمندگان در کشورهای یمن، فلسطین، لبنان، سوریه و عراق با تمام سختی‌ها از سیره شهدا و رزمندگان ما پیروی و الگوبرداری کرده و در برابر دشمن ایستادگی می‌کنند.

وی ولایت‌مداری را رمز برون رفت از چالش‌های مختلف عنوان کرد و گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی، جنگ ما گنج است و این گنج تمام شدنی نیست، اقتدار نظام، ملت و انقلاب همان گنج است.

این یادگار دفاع مقدس در ادامه با بیان این‌که در هشت سال دفاع مقدس بیش از ۴۰ کشور رژیم بعث عراق را در جنگ علیه ایران حمایت می‌کردند،‌ افزود: رزمندگان اسلام با برخورداری از قدرت ایمان در برابر مستکبران از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند.

سردار فرهنگ‌دوست در بخش دیگری از سخنان خود توکل به خدا، توسل به اهل‌بیت، وحدت بین تمام اقشار و اقوام و ولایت پذیری را کلید واژه‌های پیروزی درهشت سال دفاع مقدس دانست و بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس محل نمایش ایثارگری‌های رزمندگانی بود که با جان و دل برای دفاع از انقلاب و وطن به میدان آمده بودند.

وی در این یادواره به عنوان همرزم سردار رشید اسلام شهید محمد رفیعیان فرمانده آماد و پشتیبانی تیپ الغدیر در زمان جنگ یادوخاطره این شهید بزرگوار را گرامیداشت و تصریح کرد: شهید رفیعیان فرماندهی مخلص و با ایمان و گذشت بود ودر پشتیبانی به تمامی رزمندگان درسنگررزم رسیدگی میکرد و خیلی باولایت بود وایمانی راسخ داشت.

یادواره شهید عباس دهقان بهابادی با عنوان آبروی محله جلو منزل پدر شهید واقع در روستای احمدآباد بخش مرکزی بهاباد برگزار شد و  اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، مداحی، سخنرانی، دکلمه خوانی، خاطره گویی و روایت‌گری خانواده معظم شهید و همرزم از جمله برنامه‌های این رویداد بود.

انتهای پیام /الف


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا