سیاسی

روند عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به روایت یک نماینده مجلس

روند عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به روایت یک نماینده مجلس

به گزارش خبرگزاری recive، احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس نمایندگان باید فرم‌های امتیازبندی برای حضور در کمیسیون‌های تخصصی را پر کرده و تحویل هیات رئیسه دهند که امروز این مهلت به پایان می‌رسد.
وی در گفتگو با ایسنا افزود: این فرم‌های امتیازبندی و خوداظهاری در کنار مدارک ارائه داده شده در سامانه معاونت قوانین بارگذاری می‌شود تا نمایندگان براساس امتیازات کسب شده به عضویت کمیسیون‌های تخصصی درآیند؛ تمامی این مراحل در سامانه ثبت شده و به صورت کامپیوتری انجام می‌شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس بیان کرد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس،‌ بعد از اتمام این پروسه و امتیازبندی نمایندگان، آن‌ها به عضویت کمیسیون‌های تخصصی درمی‌آیند؛ تعداد اعضای کمیسیون‌های تخصصی حداقل ۱۹ و حداکثر ۲۳ نفر است.
نادری خاطرنشان کرد: در صورتی که نمایندگان به امتیاز خود و عضویت‌شان در کمیسیونی اعتراض داشته باشند، اعتراض خود را به هیات رئیسه ارائه می‌کنند تا در جلسه‌ای با حضور اعضای هیات رئیسه مجلس و روسای شعب موضوع مورد بررسی قرار گیرد.
وی در پایان گفت که حداکثر تا پایان خردادماه اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس دوازدهم مشخص شده و جلسات کمیسیون‌ها تشکیل می‌شود.
۲۷۲۱۸

مجله خبری recive.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا