یزد

رئیس پلیس فتای یزد: در مراکز عمومی وارد اینترنت و موبایل بانک نشوید

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، سرهنگ مرتضی ابوطالبی ظهر امروز با حضور در جمع خبرنگاران استان رعایت نکردن نکات امنیتی در خدمات بانکداری الکترونیک از سوی بانک‌ها، مؤسسات و کاربران را عامل افزایش زمینه سرقت موجودی حساب‌ها دانست و اظهار کرد: کاربران این‌گونه خدمات باید در تخصیص کلمه عبور به مواردی همچون استفاده از کاراکتر‌های ترکیبی، بزرگ و کوچک و علائم مختلف، استفاده نکردن از اسامی و اعداد خاص، تغییر دوره‌ای آن‌ها، استفاده نکردن مجدد از رمزی که قبلاً به کار برده شده، استفاده نکردن از رمز یکسان برای بانک‌های متفاوت، عدم یادداشت موارد و به همراه داشتن آن‌ها، عدم ذخیره‌سازی در مرورگر‌ها و عدم استفاده از رمز عبور پیش‌فرض دقت کنند.

وی افزود:کاربران تا جایی که امکان دارد نباید در مراکز عمومی نظیر کافی‌نت‌ها یا مکان‌هایی که اینترنت رایگان در اختیار آنان می‌گذارند و از امنیت آن اطمینان کافی ندارند وارد اینترنت بانک یا موبایل بانک خود شوند. همچنین از پاسخ به ایمیل‌های مشکوک ارسالی به نام بانک خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان یزد گفت: هنگام واردکردن آیتم‌های ورود به بانک مراقب باشید تا کسی شما را نبیند، مشخصات ورود به صفحه خود را به هیچ‌وجه در اختیار دیگران قرار ندهید، پیامک برداشت و واریز به حساب خود را فعال کنید، از افزونه‌ها و برنامه‌های امنیتی مثل ضد فیشینگ استفاده کرده و همچنین به هیچ‌وجه در هنگام استفاده از بانکداری آنلاین VPN خود را روشن نکنید.

سرهنگ ابوطالبی در پایان خاطرنشان کرد: کاربران باید برای دریافت موبایل بانک حتماً به وب‌سایت و یا خود بانک مراجعه و همچنین می‌توانند از “https://w ww.cyberpolice.ir/links وبگاه پلیس فتا برای ورود به اینترنت بانک استفاده کنند.

انتهای پیام/ر


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا