خودروهای آکواریومی عامل اصلی مرگ و میر در تصادفات اصفهان
خودروهای آکواریومی عامل اصلی مرگ و میر در تصادفات اصفهان
به گزارش recive از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، محمدرضا محمدی با بیان اینکه پلیس راهور اخیراً در زمینه رعایت ایمنی در خودروها ورود جدی داشته است، اظهار داشت: باید توجه داشت که این موضوع در گذشته نیز در دستور کار پلیس قرار داشته اما با توجه به تصادفات اخیر و خسارتهای جانی و مالی ایجاد شده این موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه اداره استاندارد ایمنی خودروها را تائید میکند و از این رو باید در صورت مشاهده هر گونه نقص پس از تائید ایمنی پاسخگو باشد، افزود: ما دو نوع ایمنی داریم یکی قبل از تصادف و یکی بعد از تصادف که هر دو باید مورد توجه دستگاههای نظارتی باشند.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه ایمنی قبل از تصادف شامل امکانات و سیستمهایی است که خودروسازان برای خودروها تعریف میکنند، افزود: خودروسازان برای این امکانات از جمله سیستم ای بی اس از مردم پول دریافت میکنند و این در حالی است که ما در تصادفات شاهد عملکرد عکس این سیستم در تصادفات هستیم، به گونهای که در چند مورد تصادف شاهد بودهایم که با گرفتن ترمز خودرو از کنترل راننده خارج شده و خودرو چرخیده است.
وی تصریح کرد: در واقع باید توجه داشت برخی از تجهیزات جدید نصب شده برای ایمنی خودروهای داخلی تسهیل گر و تشدید کننده تصادفات هستند.
سرهنگ محمدی با بیان اینکه در زمینه کیسههای هوا نیز شاهد چنین اتفاقاتی هستیم، افزود: خودروسازان بابت این امکان نیز از شهروندان پول دریافت میکنند اما کمتر شاهد بودهایم در تصادفات کیسههای هوا برای کاهش شدت خسارات جانی فعال شده باشد.
وی با بیان اینکه توصیف ما از خودروهای داخلی خودروهای آکواریومی است، گفت: خوردوهای داخلی مانند آکواریومهایی هستند که سرنشینان ماهیهای درون آن هستند و با برخورد با هر وسیلهای متلاشی شده و بعضاً سرنشینان آنها به نسبت هر تعداد که هستند جان خود را از دست میدهند.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان اضافه کرد: طی چند روز اخیر شاهد متلاشی شدن خودروها در اصفهان بر اثر برخورد با گاردیل، میله و حتی بلوار وسط بزرگراه هستیم که این امر را نمیتوان نادیده گرفت.
وی گفت: علت تصادف یک مساله و مرگ سرنشینان یک مساله دیگری است که باید مورد بررسی قرار گیرد، باید توجه داشت که تصادف اجتناب ناپذیر است و هر کسی ممکن است پشت فرمان غفلت کند، خودرو دچار نقش فنی شود، فرمانش ببرد و … اما قرار نیست هر تصادفی که اتفاق میافتد فوتی داشته باشد.
سرهنگ محمدی با بیان اینکه ایمنی سرنشینان قابل تقویت است، ابراز داشت: در شرکتهای خارجی تستهای ایمنی قبل از تحویل به مشتری همه تستها انجام میشود و از این رو شاهد چنین اتفاقاتی نیستیم.
وی با بیان اینکه کارخانههای سازنده داخلی باید خودروهای ایمن تحویل مشتری دهند، گفت: استاندارد در مرحله دوم باید نظارت جدی داشته باشد و از سویی مردم به این دستگاه نظارتی اعتماد میکنند و خودرو را می خرند و از این رو همه باید به مسئولیت خود توجه داشته باشند.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: ما سعی داریم از همه تصادفات تصویربرداری کرده و از آنها در مراجع قضائی استفاده کنیم و از سویی نیز از قضاتی که بعد از پلیس در اعتراضات و هیئتهای بعدی نظر میدهند درخواست داریم همچون گذشته از حقوق مردم دفاع کنند.
48