اردبیل

حکایت تکراری ترافیک گردنه حیران

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حیران به‌عنوان جاذبه گردشگری و مسیر تردد خودروها از اردبیل به شمال کشور و بالعکس، سال‌هاست که با ترافیک‌های سنگین مواجه بوده و از این‌رو مسافران و گردشگران با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

با توجه به دوطرفه بودن و عرض کم جاده به همراه شیب‌های موجود، ترافیک سنگین باعث ایجاد مشکلاتی برای خودروها نیز می‌شود. این وضعیت در ایام زمستان و روزهایی که مه جاده را پوشانده دشوارتر و خطرناک‌تر است.

روز پایانی شهریور ماه سال‌جاری بود که فیلمی در فضای مجازی، هزاران خودرو در لاین آستارا به اردبیل را نشان می‌داد. خودروهایی که ساعت‌ها در ترافیک برگشت مانده و سربالایی موجود نیز بر مشکلات افزوده بود.

 

 

امشب هم دوربین‌های کنترل ترافیک راهداری اردبیل ترافیک سنگین خودروها و ساعت‌ها معطلی آنها را در ترافیک گردنه حیران نشان داد.

ترافیکی که با ایجاد لاینی دیگر و تونل دوم حیران قطعا حذف شده و شیرینی حضور گردشگران را دوچندان می‌کند. مساله‌ای که چند سال پیش مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل وعده آن را داد.

محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در روزهای پایانی سال ۱۳۹۸ از احداث تونل دوم حیران خبر داد و گفت: با انتخاب پیمانکار به‌زودی احداث تونل دوم حیران آغاز خواهد شد که در بودجه سال ۹۹ تامین اعتبار کامل در این زمینه‌ها انجام شده است.

 

علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در خرداد ۱۳۹۹، از آغاز عملیات اجرایی تونل دوم حیران در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: در سال‌های اخیر همواره نظاره‌گر ترافیک‌های سنگین در این مسیر بوده‌ایم که مشکلات بسیاری را برای مردم و مسافران به‌همراه داشته است.

وی افزود: بر اساس اقدامات انجام یافته عملیات اجرایی تونل دوم حیران با اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.

 

 

این مساله بارها از طرف نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی و همینطور استاندار سابق اردبیل بیان شده ولی زمان اتمام و وضعیت آن تاکنون مشخص نشده است.

با توجه به ترافیک‌های موجود و خطراتی که در فصول سرد سال احتمال دارد به‌وجود آید، قطعا اتمام این تونل و امکان تردد روان‌تر خودروها حائز اهمیت است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/ی


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا