اردبیل

ثبت بیش از۴ میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امید نسیمی صبح امروز در بازدید از سامانه‌های هوشمند محور اردبیل- پارس‌آباد اظهار کرد: در ۷ ماه گذشته ۴ میلیون و ۱۶۱ هزار تردد تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های استان ثبت شده که ۵ درصد کل تردد استان را شامل می‌شود.

وی گفت: محورهای اردبیل- پارس‌آباد محدوده بران- قره آغاج با ۱۵۴ هزار تردد، مشگین شهر-کنگرلو ۱۲۶ هزار و گرمی-بیله‌سوار با ۱۱۸ هزار دارای بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز هستند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیــل با بیان اینکه سرعت متوسط استان در مدت یاد شده ۷۱ کیلومتر بر ساعت است، از رانندگان و مترددین راه‌ها خواست با رعایت کامل قوانین راهور، پرهیز از هرگونه سبقت و سرعت غیرمجاز و تخلفات حادثه‌ساز، سفری ایمن داشته باشند.

نسیمی هوشمندسازی جاده‌های استان را از جمله برنامه‌های مهم راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دانست و بیان کرد: بر اساس آمارهای سامانه‌های هوشمند ۱۰ میلیون و ۴۷۴ هزار تخلف عدم رعایت فاصله طولی نیز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل ثبت شده است.

وی ادامه داد: محورهای اردبیل آستارا-اردبیل، نیر-اردبیل و اردبیل-مغان محدوده سه راهی صحــرا بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی ۷ ماه گذشته را داشته‌اند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیــل تصریح کرد: در مدت یاد شده بیش از ۲۸۷ هزار تخلف توسط سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات و توزین حین حرکت ثبت و جهت اعمال قانون به پلیس راه کشور ارسال شده است.

نسیمی فعالیت ۱۵۵ سامانه هوشمند جاده‌ای را در محورهای مواصلاتی استان اردبیل یادآور شد و شناسایی ناوگان باری با تناژ اضافی غیرمجاز، برداشت پلاک و سرعت خودروهای عبوری را از قابلیت‌های مهم سامانه توزین حین حرکت عنوان کرد.

انتهای پیام/3463/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا