اجتماعی

تیر ماه متفاوت برای دانش‌آموزان؛ آموزش مکمل آغاز می‌شود

تیر ماه متفاوت برای دانش‌آموزان؛ آموزش مکمل آغاز می‌شود

محمدمهدی کاظمی گفت: برخی از مناطق کشور از امکانات آموزشی کمتری برخوردار می‌شوند. به‌عنوان سیاست‌گذار در وزارت آموزش‌وپرورش باید برنامه‌ریزی و تلاش کنیم تا عدالت آموزشی و تربیتی به‌صورت متوازن برای همه دانش آموزان در سراسر کشور ایجاد شود.

به گفته وی علی رغم همه تلاش‌هایی که طی سنوات گذشته انجام‌شده، هنوز بعضی از مناطق از دسترسی به آموزش مطلوب بی‌بهره هستند.

او گفت: باید در راستای آموزش مطلوب و باکیفیت‌تر برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشیم؛ به‌خصوص در ایام شیوع کرونا که آموزش حضوری تعطیل شد و در دو سالی که گذشت در مناطق کم برخوردار در بحث عدالت آموزشی و ارائه آموزش مطلوب‌تر با مشکل جدی مواجهه شدیم. افت تحصیلی و فقر یادگیری در این مناطق محسوس‌تر بود.

بر اساس راهکارهای سند تحول بنیادین و سند تحول دولت، توجه به دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار مرزی و عشایری و همچنین مناطق حاشیه کلان‌شهرها از ضرورت‌ها است که در این خصوص با توجه به تأیداتی که در سند دولت شده، باید بتوان ضمن دسترسی آموزش، آموزش باکیفیت را برای همه دانش آموزان کشور، به‌خصوص مناطق محروم فراهم کرد.

او گفت: به همین منظور در راستای عدالت آموزشی، پویشی راه‌اندازی شد تا در گام اول این هدف‌گذاری برای آمادگی مطلوب‌تر و مناسب‌تر دانش آموزان در امتحانات نهایی و در پایه دوازدهم رشته‌های شاخه نظری اتفاق بیفتد که برنامه اجرایی آن در ماه رمضان آغاز شد. در گام بعدی، سال تحصیلی آینده در یک برنامه‌ریزی بلندمدت، دانش آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم را تحت پوشش قرار خواهیم داد.

کاظمی با اشاره به آموزش مکمل در تابستان امسال، گفت: با توجه به این که در شرایط کرونایی با افت یادگیری مواجه بودیم، برنامه‌هایی را پیش‌بینی کردیم تا برای دانش‌آموزانی که در این دوران با افت تحصیلی مواجه شده اند، دوره‌هایی را به‌عنوان آموزش مکمل از تیر ۱۴۰۱ با اولویت مناطق کم برخوردار، استان‌های مرزی و مناطق حاشیه‌ای برگزار کنیم. در این خصوص اعتباراتی هم پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید:

مدارس فعالیت مجازی خود را پس از کرونا ادامه خواهند داد

۴٧۴٧

مجله خبری recive.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا