خراسان رضوی

تولیت آستان قدس رضوی: هر خادم رضوی یک سفیر فرهنگی و اخلاقی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در مراسم تکریم و معارفه مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: بارگاه مقدس امام علی بن موسی‌الرضا(ع) پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه و رشد چشمگیری یافت و صحن‌ها و رواق‌های باشکوه همراه با بکارگیری هنرهای متعالی احداث شد، اما همچنان کارهای انجام نشده بسیاری باقی‌مانده است.

وی تکریم زائران را دارای دو وجه احترام و تواضع در میزبانی و فراهم آوردن امکانات رفاهی برای زیارتی توأم با آسایش و آرامش معرفی کرد و افزود: خادمان بارگاه رضوی موظف هستند تمام زائران را صرف‌نظر از موقعیت اجتماعی به شایسته‌ترین وجه تکریم کنند.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: عناوین مختلف اجتماعی، سیاسی، علمی و … در حرم مطهر جایگاهی ندارند. در این بارگاه نورانی همه یک عنوان دارند و آن زائر و مهمان حضرت رضا(ع) است. خدام نباید میان زائران حضرت رضا(ع) تبعیض قائل شوند. رفتار خادمان رضوی با زائران باید جلوه‌ای از سیره حضرت رضا(ع) و ائمه اطهار(ع) در میزبانی از مهمان باشد. هر خادم رضوی یک سفیر فرهنگی و اخلاقی در جامعه است.

وی توسعه وضوخانه‌ها و ایجاد فضای مناسب برای نگهداری از کودکان زائران در حرم مطهر را ضروری دانست و اضافه کرد: وجه دیگر تکریم زائر فراهم آوردن امکانات رفاهی برای زیارت همراه با آسایش است، امکانات رفاهی مقدمه کار فرهنگی هستند و عدم فراهم آوری این امکانات موجب کاهش تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی خاطرنشان کرد: حرم مطهر محور تمام اقدامات و فعالیت‌های آستان قدس رضوی است. تمام فعالیت‌های جانبی آستان قدس با هدف و حول محور خدمت‌رسانی بهتر به زائران در حرم مطهر انجام می‌شود و حرم مطهر اولویت نخست این آستان مقدس است، لذا در هزینه کرد برای فراهم آوردن امکانات رفاهی در حرم مطهر هیچ محدودیتی قائل نیستیم.

وی افزود: مدیریت حرم مطهر باید بستر را برای دریافت نظرات و پیشنهادهای خدام و استفاده از ظرفیت عظیم خانواده خدمت برای اداره هرچه بهتر حرم مطهر امام رضا(ع) فراهم کند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه بر لزوم ارتباط صمیمی و مستمر مدیران حرم مطهر با خدام تأکید کرد و گفت: خادمان رضوی در نهضت خدمت‌رسانی به نیازمندان و رزمایش کمک مؤمنانه در ایام کرونا برای دستگیری از اقشار کم‌بضاعت بسیار خوش درخشیدند. خدام همچنین می‌توانند در عرصه توسعه فرهنگ وقف و نذر نیز نقش تعیین کننده‎ای ایفا کنند.

وی همچنین ضمن گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی، این روز را روز بصیرت و حماسه شکوهمند و مسئولانه مردم در دفاع از انقلاب دانست.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خدمات محمدمهدی برادران مدیر عالی سابق حرم مطهر رضوی تقدیر و مصطفی فیضی به‌عنوان مدیر عالی حرم مطهر رضوی منصوب شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا