توسعه صادرات، رویکرد جدید نمایشگاه اصفهان
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان، علیرضا مرتضوی، مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان در نشست خبری دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کار اصفهان با تأکید بر اینکه مستندسازی حلقه مفقوده مدیریت در کشور است، اظهار داشت: شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان با مشارکت شهرداری و اتاق بازرگانی فعالیت میکند و بنابراین، رویکرد اساسی این شرکت تسهیلگری در امر صادرات است.
وی با تأکید بر اینکه صادرات موجب گرهگشایی مشکل اشتغال و مسائل اجتماعی و اقتصادی میشود، تصریح کرد: اتاق بازرگانی و شهرداری اصفهان برنامههای مختلفی برای تسهیلگری صادرات دارند و نمایشگاه اصفهان به عنوان بازوی اجرایی این برنامهها عمل خواهد کرد.
مرتضوی رویکرد دیگر این شرکت را استفاده از ظرفیت بانوان عنوان کرد و گفت: در نظر داریم از ظرفیت بانوان به طور مستقیم در فضای شهر بهرهمند شویم.
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان تأکید کرد: به زودی نمایشگاه دائمی، توانمندیهای اصفهان در بصره ایجاد خواهد شد؛ به دنبال آن هستیم که تعداد نمایشگاههای منطقهای برای ارائه توانمندیهای بینالمللی برندهای اصفهانی را افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه در رویکرد نمایشگاه تجدیدنظر کردهایم و به جای تبلیغ برای حضور مردم در نمایشگاه، سعی داریم نمایشگاه را به سطح شهر ببریم، گفت: به عنوان مثال در ایام نوروز با اجازه شهرداری در نظر داریم نمایشگاه مبلمان شهری را به داخل پارکهای شهر ببریم.
مرتضوی تاکید کرد: رویکرد جدید نمایشگاه بینالمللی اصفهان همانگونه که مدیریت جدید شهری با شعار شهر همگرا فعالیت خود را آغاز کرد، نمایشگاهی همگرا است که به طور قطع مدرنتر از نمایشگاه پویا است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه در ارتباط با مدیریت کسب و کار در حوزههای مختلف مطالب بسیاری شنیده و و آموزش دادهایم، اظهار کرد: آنچه مدیر باید بر روی آن تمرکز کند، این است که از نشدنها و نرسیدنها هراسی نداشته باشد.
وی با اعتقاد بر اینکه مستندسازی حلقه مفقوده در مدیریت کشور است، ابراز امیدواری کرد: مستندسازی در ارکان شرکت نمایشگاه پیاده و روح ریسکپذیری در آن جاری میشود.
مرتضوی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به موفقیت، مدیران ما باید کار را تکرار کنند، گفت: امیدوار به حضور شرکتهای دانشبنیان و شرکت علمی تحققاتی در این دوره از نمایشگاه هستم و از آنها خواهش میکنم در نمایشگاهها حضور یابند چرا که برای این حضور نیازی به پرداخت هزینه نخواهد بود.
بهبود فضای کسب و کار در اولویت باشد
کامران کلانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز در این نشست خبری تاکید کرد: بهبود فضای کسب و کار باید در اولویت فعالیتهای اجرایی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در فضای کسب و کار مواردی وجود دارد که صاحب کسب و کار تسلطی بر آن ندارد و این موضوع بر عملکرد آن تاثیر میگذارد، اظهار کرد: مواردی همچون فرایند اخذ مجوز، شرایط استخدام نیرو، مالیات، اعتبارات و … از این دسته موارد هستند.
کلانی افزود: طی سنوات گذشته استان اصفهان در حوزه کسب و کار دچار نقیصه بوده و آن عدم همافزایی اجزای مختلف بخشهای دولتی برای بهبود کسب و کار و و عدم همکاری متقابل بخش دولتی و خصوصی است، البته طی چند سال برای بهبود این فضا اقداماتی در شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی انجام شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به بهبود شاخص فضای کسب و کار در استان اصفهان، گفت: شاخص کسب و کار از رتبه بیست و ششم در سال ۹۸، طی ۶ ماه نخست امسال به رتبه هشتم رسیده است.
وی به نقش تاثیرگذار فعالیت ستاد تسهیل اشاره کرد و گفت: این مسؤولیت ما را به عنوان مقام دولتی صد چندان میکند، چرا که برخی تصمیمات اشتباه موجب تعطیلی یک کسب و کار میشود؛ بنابراین با این رویکرد به دنبال تقویت اکوسیستم کارآفرینی و کسب و کار در استان هستیم.
کلانی با تاکید بر اینکه سطح دانایی در بخش خصوصی فراتر از بخش دولتی است، اظهار کرد: به دنبال توسعه این فضا در سطح استان و شهرستانها هستیم و تا به امروز ۴۰ مرکز مشاوره و خدمات توسعه کارآفرینی را راهاندازی کردهایم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به رشد چند برابری فضای اشتراکی کارآفرینی در استان، گفت: در حال حاضر ۶ کافه کارآفرینی و ۸ فضای کار اشتراکی در اصفهان ایجاد کرده و به دنبال ایجاد کانونهایی هستیم تا فضا را برای افراد صاحب ایده مهیا کند.
وی با تاکید بر اینکه امروز کشورهای پیشرفته توسعهیافته به مقوله نوآوری و خلاقیت توجه ویژهای دارند، تصریح کرد: ما در کشور ثروتهای بزرگی در قالب استارتاپها و شرکتهای دانش بنیان داریم که امروز در نمایشگاه کسب و کار حضور ندارند.
اصفهان، رتبه دوم کسبوکارهای فضای مجازی در کشور
اسماعیل نادری، معاون بازرگانی ادارهکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز گفت: اصفهان رتبه دوم حوزه کسب و کارهای مجازی را به خود اختصاص داده، البته امروز واحدهای مجازی فعال در استان نیازمند حمایت هستند.
وی با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ واحد در استان اصفهان صادرات انجام میدهند، تصریح کرد: با وجودی که اصفهان، استانی مرزی نیست در رتبه پنجم و یا ششم صادرات کشور قرار دارد.
نادری با بیان اینکه در استان اصفهان قابلیت فعالیت یک کسب و کار برتر ایجاد شده است، افزود: البته برخی کسب و کارهای استان همچون صنایع چالشهایی دارند و موجب آلودگی میشوند، اگرچه طبق آمار بیشترین عامل آلودگی اصفهان خودروها هستند، بنابراین راهکار توسعه کسب و کارها، شکلگیری صنایع سبز و دانشبنیان و همچنین ایجاد فروشگاههای مجازی است که امیدواریم با برنامهریزی بخش خصوصی فعالیت آنها رونق بگیرد.
جزییات برگزاری نمایشگاه مدیریت کسب و کار اصفهان
علی میرجمالی، برگزارکننده دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کار نیز در این نشست با بیان اینکه این نمایشگاه اول تا چهارم دیماه سال جاری برگزار میشود، گفت: این نمایشگاه با حضور مجموعههای فعال در حوزه چاپ و تبلیغات، رسانه، برندینگ، آموزش و مشاوره کسب و کار به عنوان اصلی ترین بخش های نمایشگاه فعالیت خواهد کرد.
وی گفت: این نمایشگاه با هدف و رسالت کمک به مدیران کسب و کار و بهبود فضای کسب و کار برگزار میشود؛ در همین ارتباط میتوان تاکید کرد که نمایشگاههای تخصصی، معمولاً محصولمحور هستند و مدیران را درگیر میکنند؛ اما این نمایشگاه مدیران صنعت، صنفی، بازرگانی و شرکتهای دانش بنیان را درگیر میکند.
میرجمالی با بیان اینکه حوزه کسب و کار گستره وسیعی دارد و بخشهای بسیاری را در این نمایشگاه درگیر کردهایم، گفت: سازمان صمت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فنی و حرفهای، اتاق اصناف، اتاق تعاون، شرکت شهرکهای صنعتی استان، خانه صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، مرکز آموزش بازرگانی، اتحادیههای صنفی مختلف و… در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
برگزارکننده دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کار وی افزود: تاکنون ۶۲ برند در حوزه چاپ و بستهبندی، تبلیغات، آموزش و مشاوره کسب و کار برای حضور در نمایشگاه اعلام حضور کردهاند؛ همچنین در این نمایشگاه به جز غرفههای موجود، ایستگاه آموزش، ایستگاه مشاوره در حوزههای مختلف، ایستگاه کتاب در حوزه کسب وکار برپا میشود و خبرنامه الکترونیک تمام اخبار نمایشگاه را اطلاعرسانی میکند.
وی تاکید کرد: یکی از مشکلات کسب و کار، نداشتن مشاوران تخصصی در حوزههای مختلف است؛ بنابراین در این نمایشگاه در نظر داریم مشاوران متخصص حوزههای مختلف کسب و کار و تبلیغات و… حضور داشته باشند، چراکه داشتن مشاوران متخصص به شدت در رونق فضای کسب و کار نقش دارد.
میرجمالی با بیان اینکه یکی از بخشهایی که مقفولمانده در مدیریت کسب و کار، حوزه رسانه است، افزود: مدیران کسب و کارها باید با رسانهها در ارتباط باشند، بنابراین در این نمایشگاه پاویون تخصصی رسانه دایر میشود.
انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ج/