زنجان

تزریق واکسن کرونا در زنجان به بیش ازیک‌ میلیون دز رسید

پرویز قزلباش با بیان اینکه زنجان با برنامه‌ریزی مناسب، همکاری و اقبال مردم جزو استان هایی است که بیشترین تزریق واکسن در کشور را داشته  است، اظهار کرد: تعداد واکسن‌های تزریق شده در استان یک میلیون و ۵۹ هزار و ۸۹۳ دز بوده و به بیش از یک میلیون دز رسیده است.
قزلباش در مورد تزریق دز سوم واکسن کووید -۱۹ گفت: دز سوم واکسن برای دو گروه کادر بهداشت و درمان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای و پرخطر تزریق خواهد شد که برای کادر بهداشت و درمان از ۱۰ روز پیش آغاز شده و برای بیماران پرخطر نیز انجام خواهد شد. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: بیش از ۸۳ درصد مردم‌استان دز اول را دریافت کرده‌اند و حدوداً ۵۰ درصد نیز هر دو دوز واکسن را دریافت کردند.
وی تزریق واکسن کووید -۱۹ برای افراد بالای ۶۰ سال را بیش از ۹۱ درصد عنوان کرد و گفت: افراد بالای ۱۸ سال ۴۷ درصد و بالای ۱۲ سال نیز ۴۳ درصد هر دو دز را در استان دریافت کرده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید به اینکه واکسیناسیون، میزان ابتلا، بستری و مرگ را کاهش می‌دهد ولی هیچ وقت نمی‌تواند این سه عامل را به صفر برساند، گفت: رعایت پروتکل‌ها در کنار واکسیناسیون امر مهمی است و باید در کنار واکسیناسیون رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهیم.
 قزلباش بیشترین نوع واکسن موجود در کشور را سینوفارم‌ عنوان کرد و افزود: عادی‌سازی در هیچ کشوری وجود ندارد، همه کشورها حتی کشورهایی که میزان واکسیناسیون قابل قبولی دارند به سمت عادی‌سازی نرفته‌اند، فقط تحت شرایط خاصی برخی محدودیت برداشته شده است.
انتهای پیام/2308


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا