ترافیک شهر سنندج نتیجه مهندسی این شهر است

ترافیک شهر سنندج نتیجه مهندسی این شهر است
به گزارش خبرگزاری recive از سنندج، سرهنگ رضا همتی زاده با اشاره به اینکه ترافیک بر سه محور مهندسی ترافیک، آموزش و اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی استوار است، اضافه میکند: در این سه محور در هر وجهی اگر همگام حرکت نشود بدون شک کار لنگ خواهد شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان با اشاره به اینکه برای نمونه خیابان های مولوی و پاسداران به عنوان هسته مرکزی با داشتن بیشترین خودرو و حضور مستمر ماموران راهنمایی و رانندگی تا زمانی که پارکینگ عمومی نداشته باشد شرایط به همین نحو ادامه دارد، اضافه میکند: نبود زیرساختها در کنار توسعه پاساژها و افزایش فعالیت بانکها و مطب پزشکان در این منطقه نتیجهای جز ترافیک ندارد.
وی با اشاره به اینکه جاذبه های بازارهای سنتی شهر در هسته مرکزی شهر سنندج متمرکز شده است و به همین دلیل تردد در این منطقه نیز بسیار بیشتر است، بیان میکند: هیچ مرکز خرید، بانک یا مرکز درمانی در شهرکهای اقماری شهر سنندج احداث نمیشود و این یک ایراد در طراحی شهری است.
همتی زاده با اشاره به اینکه هم به صورت فیزیکی و با حضور گشتها و هم به صورت مانیتورینگ جریمه متخلفان رانندگی در شهرهای استان انجام میشود، گفت: شاهد این هستیم که نرخ جرایم نسبت به تورم در معابر شهری پایین است و متاسفانه تاثیرگذاری لازم را ندارد که امیدواریم با بررسی مجدد این مشکل حل شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان با اشاره به اینکه به صورت مستمر و با برنامهریزی انجام شده حضور افسران راهنمایی و رانندگی در سطح معابر شهری اتفاق میافتد، ادامه میدهد: اما با توجه به لزوم حضور افسران راهنمایی و رانندگی در محل تصادفات و سوانح گاها این افراد مجبور به ترک محلهای دارای بار ترافیکی و رسیدگی به موضوع میشوند و به همین دلیل خلا حضور افسران در محل احساس میشود.
وی با بیان اینکه این امکان نه در ایران و نه هیچ کشور در جهان وجود ندارد که پلیس به میزان کافی و برای هر نفر و هر خیابان حضور پیدا کنند، اضافه میکند: توسعه فرهنگ ترافیک و افزایش عمومی این فرهنگ در این زمینه اثرگذار خواهد بود تا خود مردم به عنوان پلیس بر اجرای قانون نظارت کنند.
46