تبدیل تحریم به فرصت توسط جوانان قمی
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید ابوالفضل میریک امامی در گفتوگویی با اشاره به خودکفایی شهر قم در تولید آسفالت کل شهر و امکان همکاری با بخش خصوصی اظهار کرد: امروز شهر قم امکان همکاری با بخش خصوصی در واگذاری مازاد تولید آسفالت را دارد.
وی به مشکلات فنی و خرابی قطعات کارخانه امیرکبیر اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات در تولید آسفالت استهلاک قطعات و عدم امکان تهیه آنها باوجود تحریمها و افزایش قیمت دلار و یورو بوده که این موضوعات توانست مهندسان و پرسنل کارخانه امیرکبیر را به سمت خودکفایی و توانمندی هدایت کند.
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم از بازسازی و بهسازی بخشی از کارخانه آمان خبر داد و اذعان کرد: عوامل فنی در مجموعه آسفالت توانستند بخشی از کارخانه را بهتر از کیفیت نمونه خارجی آن بازسازی و بهسازی کرده و قطعات موردنیاز کارخانه را در داخل تولید کنند.
وی شیوه تعمیر واحد میکسر کارخانه را تشریح و ابراز کرد: واحد میکسر که وظیفه مخلوط کردن سنگدانه و قیر را با کمک قاشقکهای آلیاژی بر عهده داشت بعد از تولید ۴۰۰ هزار تن مستهلکشده و نیاز به تعمیر داشت، اما امکان سفارش آن به کشور آلمان وجود نداشت که با کمک مهندسی معکوس و آنالیز آلیاژ آن باکیفیتی بالاتر تولید و مقاومت آن تا تولید ۸۰۰ هزار تن ارتقاء پیدا کرد.
میریک امامی صرفهجویی اقتصادی در تعمیر واحد میکسر را بیش از یکسوم هزینه خرید نمونه خارجی آن اعلام و خاطرنشان کرد: در صورت سفارش نمونه خارجی علاوه بر صرف زمان چند ماه و توقف تولید، هزینهای بالغبر دو میلیارد تومان داشته که نمونه داخلی آن با هزینه ۳۵۰ میلیون تومان و در زمان ۱۰ روز تولید شد.
وی یکی دیگر از قطعات تولیدشده در داخل را قطعه استوپ الواتور عنوان کرد و یادآور شد: این قطعه در صورت قطع برق از برگشت مصالح از روی نوار انتقال جلوگیری کرده و در صورت نیاز به تعمیر و ارسال آن به خارج از کشور باید مقدار زیادی از تجهیزات کارخانه بازشده و تولید متوقف شود.
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم ادامه داد: قطعه استوپ الواتور باهمت و تلاش بخش فنی کارخانه در کمتر از ۱۰ روز مطالعه و پژوهش و با هزینهای بالغبر ۷ میلیون تومان و بدون تعطیلی کارخانه در کشور تولید شد.
وی اظهار داشت: دیگر قطعات تعمیر شده کارخانه نیز نوارهای زیر سیلو سرد، قاشقکهای درایور پیشگرمایشی و جوشکاری صنعتی، چهار غلتک داریور بوده و ساخت توریهای سرند در مرحله مطالعه و پژوهش قرار دارد.
میریک امامی توانمندی مهندسان و بخش فنی کارخانه تولید آسفالت امیرکبیر را در کشور منحصربهفرد خواند و تأکید کرد: امروز شهر قم یکی از مراجع علمی و مهندسی در تعمیرات قطعات کارخانه آسفالت در کشور بوده و توانسته نیاز بسیاری از شهرها در تهیه قطعات خارجی را مرتفع کند.
انتهای پیام/۷۸۰۲۳