یزد

تأثیر واکسن در کاهش مرگ بر اثر کرونا در یزد/ آخرین خبرها از بازگشایی مدارس

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، احمد ترحمی در ستاد مقابله با کرونا استان یزد با بیان اینکه ملاک حضوری شدن مدارس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا است و در این راستا از هیچ منبعی پیروی نمی‌شود اظهار کرد: در مباحث مطروحه عمدتاً مواردی مورد بررسی قرار گرفت که در حیطه وظایف و اختیارات وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرکز بود و بر پیگیری آنها تاکید شد.

وی با بیان اینکه فرمانداران باید موضوع مدارس را در نشست‌های شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها برنامه ریزی کنند افزود: با توجه به وضعیت شکننده کرونا در استان یزد همکاری همگانی برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون الزامی است.

دبیر ستاد مقابله با کرونای استان افزود: با همکاری نهاد‌ها، فرمانداری‌ها و مراکز بهداشت و درمانی شهرستان‌ها در حال حاضر شرایط بهتری در کشور داریم و وضعیت ما در واکسیناسیون در کشور مطلوب است.

وی با تاکید بر تأثیر واکسن در کاهش مرگ بر اثر کرونا، افزود: با توجه به لزوم تزریق واکسن و افزایش سطح ایمنی در جامعه برای مقابله با بیماری، ضرورت دارد شرایط ترغیب آحاد جامعه برای تزریق واکسن مهیا شده و اطلاع رسانی‌های لازم صورت پذیرد.

ترحمی با اشاره به اینکه رعایت شیوه نامه‌ها در استان یزد به بالای ۵۰ درصد رسیده است و شیب صعودی خفیفی در رعایت پروتکل‌ها داریم عنوان کرد: تا کنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن در استان تزریق شده است و در گروه بالای ۱۲ سال بیش از ۸۴ درصد دز اول و ۶۳ درصد هم دز دوم را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ص


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا