اردبیل

بستری 15 بیمار کرونایی جدید در استان اردبیل/ فوت 4 بیمار در شبانه‌روز گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته در استان اردبیل اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی استان بستری شدند که بر این اساس تعداد بستری‌شدگان به ۱۳۴ بیمار رسید.

وی افزود: ۴۱ بیمار کرونایی نیز به‌صورت سرپایی در مراکز درمانی استان تحت نظر قرار دارند و در شبانه‌روز گذشته 12 بیمار نیز خوشبختانه با بهبود نسبی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: ۲۷ بیمار کرونایی نیز با وضعیت نامساعد در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل بستری بوده و در شبانه روز گذشته متاسفانه ۴ بیمار کرونایی فوت کردند.

وی به تزریق یک‌میلیون و ۷۱۵هزار و ۵۶۳ دز واکسن مقابله با کرونا در استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۹۰۰هزار و ۶۸۴دز واکسن در مرحله اول، ۷۶۶هزار و ۸۵۲ دز مرحله دوم و ۴۸هزار و ۲۷دز مرحله سوم تزریق شده است.

حبیب زاده با اشاره به افزایش شهرهای با وضعیت زرد، تصریح کرد: براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستانهای خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، اصلاندوز، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با توجه به احتمال شیوع سویه امیکرون و شکننده بودن وضعیت موجود، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تزریق واکسن از جمله مواردی هستند که نقش مهمی در کنترل این بیماری دارند.

انتهای پیام/3463/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا