یزد

برگزاری بزرگداشت آیت الله حسن زاده آملی در مهریز

به گزارش خبرگزاری فارس در مهریز، حجت الاسلام سید محمد حسینی در مراسم بزرگداشت عالم ربانی آیت الله حسن حسن زاده آملی اظهار کرد: تعبیرات زیادی در خصوص علمای دینی و علمی در احادیث مختلف وجود  دارد. که امام علی (ع) در مورد اکرام علما می فرماید کسی که عالمی را تکریم کند مانند فردی است که خدا و پیامبر را احترام کرده است.
وی با  اشاره به اینکه خدمت به خلق  و عالم در دین اسلام توصیه بسیاری شده است افزود: فقدان از دست دادن عالمان دینی می تواند برای کشور مشکلات فراونی را ایجاد کند که بعد از چندین سال که این اثرات را درک خواهیم کرد. 

حسینی از دانشمندان و علما به عنوان وارثان دین یاد و عنوان کرد: زیرا آنها به سهم خود انواع و اقسام رنجها را به جان خریدند و با آموختن علم و دانش در راه هدایت مردم قدم برداشته اند.

وی ادامه داد: یک عالم زاهد و مجاهد می تواند صد ها نفر را به سوی خداوند هدایت، شبهات دینی را برطرف کند و زندگی آنها برای رسیدن  به اهداف متعالی خود تغییر دهد. 

وی افزود: نشانه تکریم علما این است که آنها را تکذیب نکنید؛ خدمت به عالم از زیارت امام حسین (ع) بالاتر است، با او دیدار کنید که در رده پیامبر قرار می گیرید.  

حسینی بیان کرد: خداوند متعال عابد زاهد را 70 درجه، مرتبه او را بالا می برد و رحمت خود را براو نازل خواهد کرد.  
وی خاطرنشان کرد: پند و اندرز عالمان را سرلوحه زندگی خود قرار داده و از آنها استفاده کننید که برکات زیادی در آن است. 
وی به سخن معروف آیت الله حسن زاده آملی اشاره و تصریح کرد: تا جان به لب نرسید جام به لب نمی رسد یعنی فردی تلاش و کوشش نکند به آن هدفش نخواهد رسید. مرحوم حسن زاده کسی است که جانش به لب رسید و جام به او دادند. 

استاد حوزه علیمه در مورد شخصیت آیت الله حسن‌زاده آملی گفت: ایشان  شب زنده دار و الگو خود را خود در اخلاق  و معنوی پیامبر قرار داده و مانند ایشان دو ماه به استقبال ماه رمضان می رفتند

آیت الله حسن زاده آملی عالم برجسته و شهره جهان اسلام در ادبیات، علوم غریبه، ریاضی، هیئت و طب فقه، فلسفه، اخلاق، عرفان، حکمت دینی، تبحر خاص دارد.  از این رو به علامه ذوالفنون و علامه دهر مشهور بوده  و تاکنون حدود ۱۹۰ اثر از علامه حسن‌زاده آملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/چ


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا