اردبیل

بررسی فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی در نشست روشنگری پارس‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی‌اصغر عادلی، مسؤول پلیس فتا شهرستان پارس‌آباد بعدازظهر امروز در نشست روشنگری و بصیرت‌افزایی با موضوع فضای مجازی اظهار کرد: دست‌یابی آسان به آخرین اطلاعات، جذابیت و تنوع، آزادی اطلاعات و ارتباطات،کاهش هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی،گسترش عدالت رسانه‌ای،گسترش تعاملات و تبادل نظرها با سرعت بسیار بالا از جمله فرصت‌های این فضا است.

وی با بیان تهدیدات فضای مجازی افزود: ایجاد شکاف در بین نسل‌ها و اختلاف سطح آگاهی، اتلاف عمر و اختلال در مدیریت زمان، وابستگی بیش از حد به رسانه در حد اعتیاد، کاهش ارتباطات عاطفی و تعاملات فرد به فرد و رو در رو، دور شدن از واقعیت‌ها و خیال‌پردازی، ابتلا به افسردگی و اختلال در خواب، نفوذ در حریم خصوصی افراد و افزایش فریب و رشد جرایم و خشونت از جمله تهدیدات این فضا است.

فضای مجازی با برنامه‌ریزی دقیق خانواده‌ها به محیطی امن تبدیل می‌شود

اشرف دادده، مسؤول بسیج هنرمندان شهرستان پارس‌آباد نیز در این جلسه بیان کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق خانواده‌ها به محیطی امن برای فرزندان تبدیل کرد که در این راستا خانواده‌ها نقش مهمی دارند ولی اگر این بازرسی خانواده از رفتارهای فرزندانشان در فضای مجازی صورت نگیرد همین فضای مجازی به سلاحی برنده در جهت تخریب آینده فرزندان و کانون خانواده تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی افزود: اشاعه فحشا و بی‌بندباری، تضعیف اعتقادات و گسترش شبهات فکری با بدعت‌ها و خرافات، ترویج فرقه‌گرایی و عرفان‌های دروغین، حرمت‌شکنی و دگرکونی در تعامل والدین با فرزندان از جمله تهدیدات فضای مجازی است.

دادده ادامه داد: علاوه بر آن، هویت‌زدایی از مفهوم خانواده با فردگرایی و زدودن تعهد، عفت و حیا در خانواده‌ها، تبلیغ تنوع‌طلبی و عادی جلوه دادن خیانت همسر، تزلزل در نظام خانواده و اختلاف و طلاق از دیگر تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی و سایبر است.

مسؤول بسیج هنرمندان شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: دشمنان سیلی خورده از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال فرصت برای ایجاد آشوب و سلب امنیت و آسایش مردم هستند که برای مقابله با ترفندهای دشمنان باید روشنگری صورت گرفته و بصیرت‌افرایی انجام شود.

دادده گفت: دشمنان اسلام ناب در عرصه‌های مختلف از همه ابزار برای مقابله انقلاب اسلامی استفاده کرده‌اند و امروز هم با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی و تهیه فیلم و عکس‌های جعلی علیه نظام تلاش فراوان می‌کنند و قصد دارند از هر فرصت برای ضربه زدن به اسلام ناب استفاده کنند و گاهی هم متاسفانه به دلیل ضعف سواد رسانه‌ای و یا عدم آگاهی برخی فریب می‌خورند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

وی با بیان‌ این‌که اهمیت فضای مجازی در دنیای امروز که تکنولوژی هر روز پیشرفت بیشتری می‌نماید، بسیار زیاد است، اظهار کرد: اینترنت و فضای مجازی شکل‌گرفته در آن، علی‌رغم قابلیت‌ها و کارکردهای مثبت و مفیدی که برای خانواده‌ها دارد، می‌تواند تهدیدها و آسیب‌هایی را نیز برای این نهاد اجتماعی به ‌همراه داشته باشد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا