اردبیل

برداشت بیش از 200هزار تن سیب درختی در مشگین شهر

عبدالله بنی هاشم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مشگین شهر با اشاره به برداشت سیب درختی از باغات شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: از مجموع باغات ۷هزار هکتاری در شهرستان مشگین شهر، بیش از ۲۰۰هزار تن سیب درختی برداشت شد.

وی افزود: به‌طور متوسط، ۳۰ تن سیب درختی در هر هکتار برداشت شده که ۹ درصد این باغات مخصوص سیب قرمز لبنانی و مابقی، سیب شکی زرد طلایی و فرانسوی هستند.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر بیان کرد: با توجه به سال پرباری میوه، اکثر باغداران سیب‌های خود را روانه بازار کردند.

وی به صادرات محصول سیب مشگین شهر به کشورهای روسیه، ترکیه، هندوستان و عراق اشاره کرد و گفت: در ۶ سردخانه ۵هزار تنی موجود شهرستان، حدود ۱۵ هزار تن سیب نگهداری می‌شوند.

بنی هاشم با اشاره به ایجاد سورتینگ میوه در شهرک صنعتی مشگین شهر بیان کرد: با توجه به نبود صنایع تبدیلی در شهرستان مشگین شهر، ضایعات میوه به استان‌های دیگر منتقل می‌شود که در صورت ایجاد صنایع تبدیلی، علاوه بر امکان نگهداری بیشتر میوه‌های برداشتی و ضایعات، مشکل بیکاری نیز تاحدودی رفع می‌شود.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر گفت: تصمیمات خوبی برای ایجاد صنایع تبدیلی میوه در شهرستان مشگین شهر گرفته شده که امیدواریم با پیگیری نمایندگان و مسؤولان استانی و شهرستانی این مساله مهم رفع شود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا