بازیهای آموزشی بر مؤلفههای انگیزشی دانشآموزان تاثیر میگذارند

بازیهای آموزشی بر مؤلفههای انگیزشی دانشآموزان تاثیر میگذارند
به گزارش خبرگزاری recive از قزوین؛ سید یداله حسینی، معاون آموزش ابتدایی استان در پایان اختتامیه پویش بازی و یادگیری بیان کرد: دانشآموزان از طریق بازی، مهارتهای گوناگونی کسب میکنند و بهترین وسیلهای است که از طریق آن میتوان، بسیاری از مفاهیم را آموزش داد.
او افزود: بازیهای آموزشی از جمله راهکارهایی به شمار میروند که استفاده از آن برای فعالکردن متعلمان و ایجاد خلاقیت در آنها، مباحث اصلی و تخصصی حوزه آموزشی را تشکیل میدهد.
حسینی تصریح کرد: امروزه اهمیت و ارزش بازی در دوران کودکی به وسیلهی پژوهشهای گسترده مورد توجه قرار گرفته است، بازی بر رشد جسمی، عاطفی، ذهنی، آموزشی، اخلاقی، شخصیتی و اجتماعی تاثیر میگذارد و ارزش تشخیصی و درمانی نیز دارد.
او ادامه داد: بازیهای آموزشی بر چهار مؤلفهی انگیزشی توجه، ارتباط، اعتماد و رضایت تاثیر میگذارند و عاملی برای بهبودبخشی، توجه و فعالیتهای بصری هستند، همچنین بازیهای آموزشی میتوانند به عنوان رسانهای مفید و کارآمد در سطوح رسمی و غیررسمی مورد استفادهی معلمان قرار گیرند.
حسینی گفت: هدفِ غایی این بازیها فقط تفنن یا پرکردن اوقات فراغت نیست، بلکه چنین بازیهایی، در ضمن ایجاد لحظاتی لذتبخش و مفرح برای مخاطبان، با فراهمساختن تجربههایی نزدیک به تجربههای دست اول، یادگیری سریعتر و پایدارتر را سبب میشوند.
معاون آموزش ابتدایی استان درخصوص تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه استانی اظهار کرد: ۱۱۸اثر در محور آموزگاران و ۸۴ اثر در محور دانشآموزان به دبیرخانه استانی راه یافتند که پس از بررسی و داوری ۱۲محتوا آموزشی در محور آموزگاران و ۱۲اثر در محور دانشآموزان به کارگروه کشوری مستقر در استان خراسان رضوی ارسال شد.















