اردبیل

اهدای 400 سری جهیزیه توسط بسیج سازندگی در شهرستان مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد پورمند شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ترویج سبک زندگی آسان اسلامی و توزیع کالای ایرانی واسلامی در بین نوعروسان یکی از اقدامات مهم بسیج بوده و تا به امروز ۴۰۰ فقره جهیزیه با هدف تسهیل و ترویج ازدواج آسان دربین نوعروسان شهرستان مشگین‌شهر توزیع شده است.

وی افزود: بسیج در هر مقطعی از برهه‌های حساس وارد عمل شده و نقش موثری ایفا کرده است. رفع محرومیت‌زدایی، تامین آب شرب در روستاها، ایجاد کانال‌های زراعی، تامین و تکمیل منبع آب روستاها، لای‌روبی قنات‌های بین مزارع روستایی، ایجاد پل بین مزارع کشاورزی، ساخت و تکمیل خانه محروم وخانه عالم، لوله کشی آب در مناطق محروم از طریق  قرارگاه پیشرفت و آبادانی بسیج ناحیه در بخش‌های مختلف شهرستان مشگین شهر صورت گرفته است.

 

فرمانده سپاه ناحیه مشگین شهر با اشاره به خدمت‌رسانی بسیج در بحث کمک به مستضعفان و مردم محروم منطقه در سال جاری عنوان کرد: ایجاد نشاط در بین مردم بامشارکت خیرین و گروه‌های مردمی حاصل تفکر و روحیه عالی بسیجی بوده و بسیج با این روحیه توانسته است بر مشکلات در تمامی سطوح غلبه کند.

پورمند تشریح کرد: سپاه و بسیج در بحث مقابله و مبارزه با بیماری منحوس کرونا با همکاری دیگر نهادها از جمله شبکه بهداشت ودرمان شهرستان مشگین شهر پای کار بوده و رزمایش مقابله با بیماری منحوس کرونا در قالب کمک مؤمنانه، وحدت و همدلی را از آغازین روز این بیماری درسطح جامعه در معرض دیدم عموم به نمایش گذاشت.

توزیع بیش از ۲۲ هزار بسته معیشتی در شهرستان مشگین‌شهر

وی ادامه داد: در موضوع تزریق واکسن کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی شهرستان مشگین شهر در بین شهرستان‌های استان، نمره قابل قبولی داشته در صدر شهرستان‌ها قرار گرفته است و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با موفقیت تمام با غلبه بر این بیماری پشت سر گذاشته شد و در این مدت بیش از ۲۲ هزار بسته کمک مؤمنانه و سبد معیشتی در بین افراد نیازمند و متضرر از بیماری کرونا در جامعه هدف توزیع گردیده است.

فرمانده سپاه ناحیه مشگین شهر بیان کرد: در کنار این اقدام ارزشمند، اقداماتی دیگر مانند پویش نذر خون برای بیماران کرونایی و پویش نذر هوشمند برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت انجام یافت.

فعالیت ۱۰۵ صندوق قرض‌الحسنه محله محور در شهرستان مشگین‌شهر

پورمند با اشاره به تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه در این شهرستان تصریح کرد: یکی دیگر از محورهای مورد نظر بسیج سازندگی شهرستان مشگین شهر تشکیل صندوق قرض‌الحسنه است این برنامه محوری ابعاد مختلف داشته و اساسا مردمی است و گروه‌های جهادی خودجوش در قالب ۱۰۵ صندوق در عرصه‌های مختلف که منجر به اشتغال‌زایی جوانان جویای کار در سطح شهرستان می‌شود فعالیت می‌کنند.

 

اشتغال‌زایی بیش از یک هزار نفر با ارایه تسهیلات قرض‌الحسنه در مشگین‌شهر

وی ادامه داد: این صندوق‌های قرض الحسنه تعداد ۵ هزار و ۵۷۰ نفر عضو داشته وتسهیلاتی با مشارکت‌های مردمی وخیرین توسط صندوق کار آفرین امید ارایه می شود و تا به امروز با ارایه تسهیلاتی بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال توانسته است یک هزار و ۳۴۲ نفر را صاحب کار و شغل بکند.

پورمند با اشاره به طرح‌های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان عنوان کرد: احداث و راه‌اندازی واحد گلخانه‌ای با ۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از جمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی بوده که از این مبلغ، ۳ میلیارد ریال توسط صندوق کارآفرینی امید با تزریق وام کم بهره و مدت‌دار به این واحد تامین شده است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا