یزد

امام جمعه بهمن: علوم پزشکی یزد به وعده ساخت درمانگاه جدید عمل نکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام رضا علیزاده در خطبه‌های امروز نماز جمعه ضمن تأکید بر بی‌عدالتی در توزیع پزشک و خدمات پزشکی در بخش بهمن، اظهار کرد: برای حضور پزشک و خدمات پزشکی باید زیرساخت‌های آن مهیا شود؛ اما بیش از چند سال است که مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان وعده افتتاح درمانگاه جدید را داده و به وعده خود عمل نکرده‌اند.

امام‌جمعه بخش بهمن تصریح کرد: بخش بهمن با ظرفیت عظیم و جمعیت قابل‌توجه 15 هزارنفری و فاصله نسبتاً طولانی با بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) ابرکوه، نیاز مبرم به احداث بیمارستان داشته که این مطالبه جدی و به‌حق عموم مردم این بخش است.

هدف جنگ روایت‌ها تغییر باورها و محاسبات است

حجت‌الاسلام علیزاده در ادامه و در حوزه فرهنگی به جنگ روایت‌ها اشاره کرد و گفت: این جنگ را نباید دست‌کم گرفت. گاهی صدها روایت برای تغییر گرایشات سیاسی و ذائقه فرهنگی مردم ایران ساخته می‌شود تا باور و اراده ملت را تضعیف کند. رو به نابودی بودن ایران، آغاز بدبختی با متولد شدن در ایران، ایران یعنی عزا و محرم، اشتباه بودن انقلاب و بهشت بودن عصر پهلوی و … از جمله این روایت‌های غلط است.

جنگ روایت‌ها و روایت‌های غیر واقع در بودجه 1401

 

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به تحویل لایحه بودجه 1401 به مجلس، ابراز کرد: قطعاً هر بودجه‌ای که از طرف دولت بسته می‌شود معایب و محاسنی دارد که لازم است در مجلس چکش‌کاری و معایب آن به حداقل رسانده شود. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد به موازات اظهارنظرهای منطقی، خط رسانه‌ای مشخصی هم برای انحراف فضای کارشناسی نقد بودجه و البته اذهان و افکار عمومی آغاز به کار کرده است که لازم است دولت به آن پاسخ مناسب دهد.

 

علیزاده یادآور شد: حذف وام ازدواج از بودجه 1401، افزایش بودجه حوزه‌های علمیه و اوقاف و سازمان تبلیغات، کاهش بودجه استان‌های محرومی چون سیستان بلوچستان و … از جمله روایت‌های غلط در رابطه با لایحه بودجه است که جنگ رسانه‌ای دشمن بر افکار و اذهان مردم را روایت می‌کند.

حضرت فاطمه زهرا و زینب کبری الگوی جهاد تبیین

وی تصریح کرد: جهاد فقط شمشیر در دست گرفتن و جنگ مردان در میدان نیست؛ بلکه گاهی جهاد، فکری، گاهی هم تبیینی و تبلیغی است. نمونه این جهاد نیز حضرت زینب کبری (س) است که نقش مهمی در روایت واقعه کربلا و شناساندن چهره یزیدیان به مردم داشت.

امام‌جمعه بخش بهمن افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) نیز یکی دیگر از الگوهای جهاد تبیین هستند که در دفاع از ولایت و غصب خلافت امیرالمؤمنین (ع) آرام ننشسته و شروع به تبیین و روشنگری اذهان و افکار عمومی کردند.

«جهاد تبیین» راه مقابله با جنگ روایت ها

علیزاده راه مقابله با جنگ روایت‌ها را جهاد تبیین دانست و تصریح کرد: تبیین حقایق راه پیروزی در جنگ روایت‌ها است. اگر حقایقی همچون خیانت‌های رضا شاه و فقر و فلاکت و بدبختی مردم در عصر پهلوی برای مردم گفته و از طرفی خدمات انقلاب تبیین می‌شد، آن‌ها نمی‌توانستند روایت دروغ بسازند و افکار و اذهان جوانان را پر کنند.

انتهای پیام/ف


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا