یزد

افتتاح اولین نمایشگاه هنرهای اصیل سنتی در ابرکوه+ عکس

حمید مشتاقیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: از سال گذشته کارگروه هنر و میراث ابرکوه (هراث) در راستای تلفیق موضوعات هنری و میراثی آغاز به کار کرده و امروز آثار هنری تولید شده توسط هنرمندان عضو این کارگروه، با مشارکت بخش خصوصی در قالب یک نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری ابرکوه با بیان اینکه صنایع‌دستی در ایجاد اشتغال پایدار نقش مهمی دارد، تصریح کرد: حمایت از هنرمندان این حوزه به نوعی حمایت از صنعت و اشتغال محسوب می‌شود که در دستور کار میراث فرهنگی قرار دارد.

مشتاقیان ترویج فرهنگ استفاده از صنایع‌دستی، خودباوری و افزایش اعتمادبه‌نفس هنرمندان، معرفی محصولات هنری شهرستان به عنوان یک هنر منحصربه‌فرد را از جمله اهداف برپایی نمایشگاه عنوان کرد و ادامه داد: این نمایشگاه با هدف رونق و پویایی تولید در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و معرفی محصولات و بازاریابی برای بازدید عموم دایر شده است.

وی ابراز کرد: برپایی نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی است تا علاقه‌مندان ضمن آشنایی با هنرهای اصیل سنتی، اقلام موردنیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کنند.

گفتنی است نمایشگاه مذکور شامل محصولات زیورآلات سنتی، فیروزه کوبی، طراحی سنتی و رودوزی‌های الحاقی ( منجوق‌دوزی) و نقاشی است که به مدت یک هفته (صبح‌ها از ساعت 10 الی 13 و عصرها از ساعت 15 الی 19) دایر است.

انتهای پیام/ف

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا