خراسان رضوی

«اصغر کفشچیان‌مقدم» طراح و نقاش مشهدی درگذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اصغر کفشچیان‌مقدم هنرمند هنرهای تجسمی و مدرس دانشگاه، صبح امروز پس از گذراندن دوره کرونا به علت سکته قلبی در ۵۸ سالگی درگذشت. 
کفشچیان‌مقدم سال‌ها درزمینهٔ هنر جدید به جامعه هنری و دانشگاهی ایران خدمت کرد و آثار ماندگاری را از خود بجای گذاشت . 

اصغر کفشچیان مقدم متولد ۱۳۴۲ مشهد و دارای دکترای هنرهای تجسمی بود و به‌عنوان طراح، نقاش، هنرمند حوزه هنر جدید و پژوهشگر و عضو هیئت‌علمی و استادیار پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران فعالیت می‌کرد.

انتشار کتاب‌های مجموعه کاریکاتور، چاپ آثار کاریکاتور در نشریات داخلی، مدیر گروه نقاشی و مجسمه‌سازی دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه تهران، مؤلف مقالات متعدد درزمینهٔ هنرهای تجسمی و هنر جدید در نشریات فرهنگی و هنری، دبیر سومین و چهارمین نمایشگاه هنر جدید تهران، داور و عضو شورای سیاست‌گذاری و انتخاب آثار چند نمایشگاه جشنواره هنری و شرکت در نمایشگاه‌های متعدد داخلی و خارجی هنری از سوابق این هنرمند فقید است.

مدیرکل هنرهای تجسمی ضمن ابراز ناراحتی از درگذشت کفشچیان‌مقدم، پیام تسلیتی برای خانواده محترم آن مرحوم، جامعه هنری و دانشگاهی فرستاد.

در پیام تسلیت هادی مظفری آمده است: سالیان سال تلاش این استاد دانشگاه برای تعلیم و تربیت شاگردانی در حوزه هنر و بالأخص هنر جدید را ستود و برای ایشان طلب مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر جمیل را از پروردگار متعال خواستار شد.

همچنین رئیس موزه هنرهای معاصر تهران هم درگذشت کفشچیان‌مقدم را تسلیت گفت و نوشت: او در زمره‌ی معدود مدرسین دانشگاه بود که نگاهی معاصر به هنر داشت و دانشجویان را نیز به همین رویکرد سوق می‌داد.

احسان آقایی تأکید کرده است: ثمره‌ سال‌ها تدریس او، هنرمندانی هستند که امروز در جریان معاصر تأثیرگذارند. وی در زمره‌ مشاورینی بود که موزه‌ در ساماندهی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های خود از همفکری و همدلی ایشان بهره می‌گرفت. نقش فعال ایشان به‌ویژه در نمایشگاه‌های «هنر مفهومی» و «هنر جدید» همچنین شوراهای انتخاب هنرمند برای دوسالانه‌ی جهانی هنر ونیز، از خاطر نخواهد رفت.

 انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا