اقتصادی

اختلال در روند ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان

اختلال در روند ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان

به گزارش recive، مالکان املاک در بدو ورود به این سامانه حتی نمی‌توانند شماره تلفن همراه خود را وارد کنندو در صورت موفق شدن به ثبت اطلاعات با مشکلات دیگری مواجه می‌شوند. به طوری که  پس از ثبت اطلاعات هویتی این پیغام بر روی صفحه ظاهر می‌شود : « سامانه در حال استعلام اطلاعات هویتی می‌باشد، لطفا منتظر بمانید . شایان ذکر است در هنگام اخذ استعلام، سایر قسمت‌های سامانه غیر فعال می‌باشد. از شکیبایی شما سپاسگزاریم » 

بیشتر بخوانید: 

مالیات‌ستانی از خانه‌های خالی به در بسته خورد/ ماجرا چیست؟

این درحالی است که معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی پیش از این در اطلاعیه‌ای ضمن تأیید پیامک ارسال شده از سرشماره V.MASKAN بر تکمیل اطلاعات ملکی سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان در تاریخ ۲۱ و ۲۳ دیماه تاکید کرده است. 

در متن این اطلاعیه آمده است: بر اساس تکلیف وزارت راه و شهرسازی و همچنین اطلاعات دریافتی از دستگاه‌های مختلف کشور، تعدادی ملک که وجود ساکن در آنها تاکید شده است در سامانه ملی املاک و اسکان شناسایی شد. جهت تعیین تکلیف وضعیت سکونت این املاک پیامکی با سرشماره V.MASKAN به مالکان این املاک ارسال شد که متن این پیامک بدین شرح است: «ملک شما به عنوان خانه خالی شناسایی شده است. لطفاً تا تاریخ ۲۰ دیماه ۱۴۰۰ و یا ۲۳ دیماه ۱۴۰۰ وضعیت املاک خود را در سامانه املاک و اسکان amlak.mrud.ir تعیین کنید. در غیر این صورت مطابق قانون مالیات‌های مستقیم اقدام خواهد شد.»

معاونت مسکن و ساختمان تصریح کرده است: در همین راستا مالکان مذکور لازم است تا تاریخ اعلام‌شده در پیامک دریافتی خود به سامانه املاک و اسکان به آدرس amlak.mrud.ir مراجعه کنند. بدیهی است در صورت ثبت وجود سکونت و مالکیت توسط مالکان مذکور بر اساس قانون ملک مذکور از جرگه خانه‌های خالی خارج خواهد شد.

با توجه به کندی شدید سرعت اینترنت و همچنین اخلال در روند استعلام و تایید اطلاعات هویتی، به نظر می‌رسد برخی از مالکان نتوانند نسبت به ثبت اطلاعات خود در موعد مقرر اقدام کنند و به همین دلیل سایه سنگین مشمول شدن املاکشان در جرگه‌ خانه‌های خالی آنها را تهدید می‌کند. 

223224

مجله خبری recive.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا