اجرای یکصد عنوان کارگاه آموزشی برای توسعۀ علمی و حرفهای معلمان متوسطه
اجرای یکصد عنوان کارگاه آموزشی برای توسعۀ علمی و حرفهای معلمان متوسطه
به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان به گفته وی موضوع آزمون های عملکردی بهعنوان یک رویکرد استاندارد در شیوه های سنجش ارزشیابی در دنیای امروز مطرح است که مورد توجه وزارت آموزش و پرورش نیز می باشد.
معاون آموزش متوسطه استان در ادامه اظهار کرد: نظام آموزشی زمانی می تواند کارآمد و موفق باشد که عملکرد تحصیلی یادگیرندگان و دانش آموزان را مورد توجه و بررسی قرار دهد و شناسایی عوامل تاثیرگذار بر پیشرفت عملکرد تحصیلی آنان بهترین رویکرد در اصلاح نظام آموزشی است.
وی افزود: در این راستا، دبیرخانه راهبری ملی سنجش و ارزشیابی تحصیلی (مستقر در اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان) فعالیتها و اقداماتی را در دست اجرا دارد که مهمترین آن دوره تربیت مدرس با موضوع بازخورد و نقش اثربخش سنجش در سطح کشور میباشد.
حسین رشیدی، معاون آموزش متوسطه استان همچنین از اجرای بیش از یکصد عنوان کارگاه آموزشی در راستای توسعه علمی و حرفه ای همکاران دوره متوسطه استان سمنان و استانداردسازی شیوه های تدریس به منظور کاهش افت تحصیلی دانشآموزان خبر داد.
وی با بیان اینکه در تمامی گروه های درسی دوره متوسطه استان موضوع افت تحصیلی و راهکارهای برون رفت از آن، با اولویت پیگیری می شود، خاطر نشان ساخت: در برنامه سالانه معلمان متوسطه نشستهای تخصصی به جهت اصلاح و استانداردسازی روش های آموزشی گنجانده شده است.
46