مازندران

آموزش فنی و حرفه ای در کشور جدی گرفته شود

آموزش فنی و حرفه ای در کشور جدی گرفته شود

به گزارش recive از مازندران، آیت الله علی معلمی در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران گفت: شعار امسال به عنوان یک فرمان اجرایی این موضوع را مطرح نمود که تاکید و نگاه مقام معظم رهبری بر تولیدات ای است که دانش بنیانی و برای کشور اشتغال آفرین باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: موضوع آموزش فنی و حرفه ای از مسائل اساسی کشور است و باید جدی گرفته شود از این رو این آموزش‌ها باید به سمت پرورش افرادی رود که بتواند در این موضوعات (اشتغال آفرینی) ورود جدی نمایند.

امام جمعه قائمشهر در ادامه به فقر فرهنگی ناشی از عدم ارزشمند بودن موضوع کار و مهارت در جامعه اشاره داشت و گفت : کار فرهنگی در این خصوص بسیار ضروری است و استفاده از همه ظرفیت های کشور برای مهارت آموزی در این مسیر لازم می باشد. آموزش و پرورش و دانشگاه ها هم باید در عرصه مهارت آموزی ورودی جدی نمایند تا نگاه مثبت خانواده‌ها و جامعه به فرهنگ کار بوجود آید.

سید حسین درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، ضمن تقدیر از حسن توجه معظم له به آموزش فنی وحرفه‌ای گفت: بی شک این شناخت کامل بیانگر آن است که گفتمان مهارت به عنوان یک ضرورت ملی در حال تبدیل شدن و مردمی شدن است

وی تاکید کرد :آموزش‌های سازمان این قابلیت را دارد که با یک جهش سازمانی و ملی از آموزش های مهارت محور و اشتغال محور گذر و انشاالله به سمت آموزش‌های جامعه محور سوق پیدا کند.

گفتمان مهارت به عنوان یک اصل برای تولید ضروری است

مولایی فرماندار قائم شهر نیز در این دیدار گفت: با توجه به شعار سال و نقش آموزش های مهارتی، بر ضرورت گفتمان مهارت به عنوان یک اصل ضروری برای تولید باید در جامعه تاکید کرد.

مولایی بیان داشت: لازم است همگرایی بین دستگاه اجرایی برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه های دولت و مضاعف کاری در بحث آموزش‌های مهارتی به وجود آید.

فرماندار قائمشهر در خاتمه با اشاره به پتانسیل جوان وبالقوه شهرستان در حوزه صنعت و بیکاری حاصل از تعطیلی صنایع اظهار داشت: لازم است به تقویت وضع موجود مرکز آموزش فنی و حرفه ای قائمشهر توجه شود و در ایجاد رشته آموزشی جدید با نگاه به پتانسیل شهرستان اقدامات لازمی صورت پذیرد

سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در ادامه این دیدار ضمن بیان وضعیت جاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای قائمشهر بیان داشت: نیاز است با کمک مدیران ارشد شهرستان و تامین منابع مالی و اعتبارات مورد نیاز به تقویت آموزش‌های فعلی و ایجاد رشته های جدید بپردازیم.

در خاتمه این دیدار مدیر کل آموزش فنی حرفه ای مازندران دستور بررسی و پیگیری و تاسیس دپارتمان تخصصی آموزش مشاغل خانگی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای قائمشهر، با توجه به نقش مشاغل خانگی در توسعه کسب و کارهای کوچک را صادر کردند.

48

مجله خبری recive.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا