اردبیل

آمار نسبتا بالای فوتی کرونا با وجود کاهش بستری در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آمار فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان اردبیل که طی هفته‌های اخیر همانند شمار بستری‌ها، روند کاهشی داشته و به عدد یک رسیده و حتی روز ۱۲ مهرماه برای اولین بار پس از شیوع موج پنجم این بیماری، روز بدون فوتی کرونا در استان تجربه شده بود، در ۲ روز گذشته مجددا افزایش یافته است.

بنا بر آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، طی شبانه‌روز گذشته ۳۴ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و متأسفانه ۴ نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

شمار بیماران بستری به ۲۰۵ نفر رسید

طی همین مدت خوشبختانه ۲۵ بیمار مبتلا به بیماری کرونا با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۲۰۵ نفر رسید که از این تعداد ۵۵ بیمار بدحال در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه قرار دارند و علاوه بر این‌ها، ۱۲۳ بیمار نیز تحت نظر هستند.

ادامه واکسیناسیون گروه‌های سنی ۱۲ الی ۱۸ سال

واکسیناسیون همه گروه‌های سنی در استان اردبیل در حال انجام است و در مورد دانش‌آموزان ۱۲ الی ۱۸ سال نیز لازم است این افراد جهت تزریق واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون در سطح استان مراجعه نمایند.

با تزریق ۵ هزار و ۹۳۴ دُز واکسن کرونا در شبانه‌روز گذشته، تاکنون ۹۶۱ هزار و ۸۰۹ دُز واکسن در استان اردبیل تزریق شده که از این مقدار ۶۹۷ هزار و ۹۲۳ دُز مربوط به نوبت اول و ۲۶۳ هزار و ۸۸۳ دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.

هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس‌آباد و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های گرمی، نمین، کوثر، سرعین، بیله‌سوار، نیر و اصلاندوز در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا