فرهنگ و هنر

«آرامش بهاری» و اسکان اضطراری یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در بقاع متبرکه

«آرامش بهاری» و اسکان اضطراری یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در بقاع متبرکه

به گزارش خبرگزاری recive، بر اساس آمار اعلام شده از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در بقاع متبرکهِ مجری طرح آرامش بهاری ۱۴۰۱ اسکان یافته‌اند و در ایام نوروز، حدود ۱۹ میلیون نفربار زیارت از بقاع متبرکه و امام‌زادگان سراسر کشور به انجام رسیده است.

معاونت فرهنگی،اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با ارائه گزارش نهایی طرح «آرامش بهاری ۱۴۰۱» اعلام کرد: «این طرح از ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ در یک هزار و ۷۰۰ بقعه متبرکه و امام‌زاده کشور اجرا شد و براساس آخرین آمار قریب به ۱۹ میلیون نفر بار زیارت از بقاع متبرکه و امامزادگان در ایام نوروز ۱۴۰۱ اتفاق افتاده است.»

ویژه‌برنامه «آرامش بهاری »به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه تلقی می‌شود و در قالب این طرح، حدود ۵۰۰ هزار نفر در زائرسراهای بقاع متبرکه و امامزادگان مجری طرح «آرامش بهاری ۱۴۰۱» اسکان داده شدند.

«آرامش بهاری»، طرحی مبتنی بر خدمت‌رسانی فرهنگی و اجتماعی به مجاورین بقاع متبرکه، زائرین و مسافرین این اماکن مقدس تعریف می شود و از ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱، نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اسکان اضطراری (موقت) در بقاع متبرکه مجری طرح «آرامش بهاری» انجام شده است.

در این گزارش، به حضور قریب به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر در لحظه تحویل سال نو در بقاع متبرکه و امام‌زادگان اشاره شده است. برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه‌های عرضه محصولات فرهنگی و سکوی اجرای برنامه (استیج) از فعالیت‌هایی بوده از که در بقاع متبرکه و امام‌زادگان در قالب طرح «آرامش بهاری» انجام شده است.

این گزارش می افزاید: «۱۵۳ بازارچه شمیم خدمت در برخی بقاع متبرکه و امام‌زادگان مجری طرح آرامش بهاری ۱۴۰۱ برپا شد و حدود یک هزار و ۷۰۰ مُبلغ بومی و اعزامی از قم لباس خدمت تبلیغی را در ایام نوروز ۱۴۰۱ تن کردند و در بقاع متبرکه و امامزادگان به تبلیغ پرداختند.»

همچنین در ایام نوروز، ۳۸ وقف جدید به ثبت رسید و حدود ۴۳ هزار بسته معیشتی نیز در قالب طرح آرامش بهاری بین نیازمندان توزیع شد.

۵۷۵۷

مجله خبری recive.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا