اخبار تکنولوژی

دومین تِک‌تاک ایرانسل با موضوع «خودرو متصل، چالش‌های فناورانه و فرصت‌های دانش بنیان» برگزار شد

دومین تِک‌تاک ایرانسل با موضوع «خودرو متصل، چالش‌های فناورانه و فرصت‌های دانش بنیان» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این پنل تخصصی با عنوان «خودرو متصل، چالش‌های فناورانه و فرصت‌های دانش بنیان» با حضور مدیرکل کسب و کار سازمانی ایرانسل، مدیرعامل اسنپ، مدیر مرکز کسب و کار حمل و نقل برقی مپنا، عضو هیأت علمی دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف، مدیرعامل شرکت دلفین، مدیرعامل ایرانسل‌لبز و کارشناسان و متخصصان این حوزه، روز شنبه 7 خرداد 1401، از ساعت ۱۶ تا ۱۸، در مرکز نوآوری ایرانسل برگزار و به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی «لنز» ایرانسل، پخش شد.

در ابتدای این رویداد دکتر علیرضا فرهادی عضو هیأت علمی دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف، کلان‌روندهای روز دنیا در حوزه خودرو متصل، زیرساخت مورد نیاز و فواید و چالش‌های پیش رو در حوزه خودرو متصل را تشریح کرد.

در ادامه و در پنل گفتگو، مهندس محمد خلج مدیرعامل اسنپ به چالش‌های پیش روی حمل و نقل هوشمند در حوزه خودروهای متصل و نقش فعلی اسنپ در این زمینه اشاره کرد و گفت: ویژگی‌های مرتبط با افزایش ایمنی و مانیتورینگ لحظه‌ای سفر که از کاربردهای اولیه و مهم در خودروهای متصل به شمار می‌رود، در اپلیکیشن اسنپ در حال توسعه است و در آینده نزدیک، سرعت غیر مجاز، انحراف از مسیر و …، با هدف افزایش ایمنی و آسودگی خاطر مسافرین، رصد خواهد شد.

مهندس محسن یوسف‌پور مدیرکل کسب و کار سازمانی ایرانسل در ادامه این پنل گفت: بحث خودرو متصل یک زیست بوم جدید است که به تعامل تمامی ذی‌نفعان در کنار یکدیگر نیاز دارد. اپراتورها نقشی جدی در این زیست‌بوم دارند و می‌توانند شبکه‌ و زیرساخت را در جغرافیای مشخص در اختیار سایر بازیگران این حوزه قرار دهند. ما سعی داریم به‌ عنوان اپراتور، شرایطی فراهم کنیم تا ذی‌نفعان و سایر بازیگران در کنار یکدیگر، این زیست‌بوم را شکل دهند و برای این منظور ایرانسل در مجموعه ایرانسل لبز، مرکز مطالعات خودرو متصل را ایجاد کرده است.

یوسف‌پور ادامه داد: بخش کسب و کار سازمانی ایرانسل سعی کرده تا مفهوم خودروهای متصل‌ را در اشکال مختلف و در صنایع متنوع، شامل خودروهای سنگین صنایع فولاد و صنایع پخش، پیاده‌سازی کند. به صورتی که در حال حاضر حدود بیست هزار خودرو در بخش‌های مختلف صنعت حمل و نقل، از خودروهای سنگین در صنعت فولاد تا خودروهای درون شهری، از خدمات خودرو متصل ایرانسل به صورت فعال استفاده می‌کنند.

در ادامه دکتر عادل دمشقی مدیر مرکز کسب و کار حمل و نقل برقی مپنا، دلیل حضور مپنا در حوزه خودرو برقی و خودرو متصل را تکمیل زنجیره ارزش آن شرکت به عنوان بازیگر اصلی تولید کننده برق و سپس مصرف آن در حوزه حمل و نقل پاک اعلام کرد. وی همچنین از برنامه‌های این شرکت در زمینه توسعه تکنولوژیک صنعت خودرو برقی و همکاری با ایرانسل در خصوص توسعه زیست‌بوم خودروهای متصل خبر داد.

همچنین در ادامه، مهندس محمدمهدی شیران مدیرعامل شرکت دلفین، افزایش آگاهی عمومی نسب به فناوری خودرو متصل را عامل اصلی در بهره‌گیری از امکانات این صنعت دانست و به اهمیت تعریف خدمات قابل ارائه در خودروهای متصل، توسط خودروسازان تأکید کرد.

در این رویداد، دکتر امیر چکینی مدیرعامل ایرانسل‌لبز از افتتاح «مرکز مطالعات خودرو متصل» با همکاری واحد کسب و کار سازمانی ایرانسل و حمایت‌های دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل خبر داد. وی همچنین از علاقه‌مندی این مرکز به همکاری با بازیگران بزرگ حوزه خودرو و دانشگاه‌ها، به منظور رصد فناوری‌های نوین حوزه خودروهای متصل و بررسی تجربیات بین‌المللی و کمک در تدوین استانداردها و دستورالعمل‌ها خبر داد. از دیگر فعالیت‌های این مرکز نیز می‌توان به فراخوان‌های همکاری و مشارکت با استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، در توسعه فناوری‌های مرتبط با خودرو متصل اشاره کرد.

مرکز نوآوری ایرانسل، از بازیگران فعال حوزه تحقیقات خودروهای متصل، برای مشارکت در پنل‌های آتی «ایرانسل تِک‌تاک» و همکاری در «مرکز مطالعات خودرو متصل» دعوت می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند رزومه و ایده‌های پیشنهادی خود جهت همکاری را به نشانی ilabs@mtnirancell.ir با عنوان «خودروهای متصل» ارسال کنند.

«ایرانسل تِک‌تاک» سلسله پنل‌های تخصصی در حوزه تکنولوژی و با حضور متخصصان و صاحبان صنایع بزرگ است که با هدف به اشتراک‌گذاری فرصت‌های توسعه بازار برای استارتاپ‌ها، برگزار می‌شود و اولین دوره آن نیز با عنوان «تحول دیجیتال و فرصت‌های آن برای استارتاپ‌ها»، ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ برگزار شد.

مجموعۀ ایرانسل لبز، از سال ۱۳۹۸، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با جامعۀ دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور و با مأموریت انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاری‌سازی در زمینۀ شبکۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، اعم از دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور، با هدف تأمین نیازمندی‌های بازار ICT تأسیس شده است.

چشم‌انداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعۀ منابع انسانی و زیرساخت‌های تحقیقاتی اقتصاد دانش‌بنیان در حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین شرکت ملی در زمینۀ خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از جمله بخش‌های اصلی آن هستند.

ایرانسل، نخستین ارائه‌دهندۀ 5G و رکورددار سرعت اینترنت در ایران، با راه‌اندازی این مجموعه، در پی حرکت در مسیر گسترش خدمات متنوع و توسعۀ سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده‌ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با بهره‌گیری از فناوری‌های برتر در حوزه‌های مختلف، خلق ارزش کند.

مجله خبری recive.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا