خراسان رضوی

«تراکم‌‎فروشی» راهکار معضلات مشهد نیست/ بودجه ۱۸ هزارمیلیاردی مشکل حاشیه شهر را حل نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در مراسم تکریم و معارفه معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد مقدس، با تقدیر و تشکر از شهردار مشهد مقدس که با نگاهی ویژه نسبت به انتخاب مدیران اقدام می‌کند، اظهار کرد: تغییرات در شهرداری از اختیارات شهردار بوده و بر اساس نگاه ایشان، تغییرات اعمال می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر اینکه نگاه شورای شهر، نگاهی نظارتی است و در حوزه اجرا دخالتی نخواهیم داشت، افزود: یکی از نکات مثبت انتصابات، خارج از جریان و جناحی بودن آن‌هاست؛ از ظرفیت مدیران متخصصی که بتوانند با شرایط خود را وفق دهند و همکاری و تعامل داشته باشند، استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد: نگاه شورای ششم نسبت به تأمین منابع مالی برای شهرداری، نگاه ویژه‌ای بوده و یکی از مشکلات اساسی شهرداری مشهد این است که خدمات مدیریت شهری ملی اما بودجه، محلی است.

حاجی‌بگلو بابیان اینکه بودجه ۱۸ هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد متعلق به ۳.۵ میلیون شهروند مشهدی است، گفت: سالانه ۳۰ میلیون زائر نیز به این شهر مشرف می‌شوند که حضور آن‌ها مستلزم ارائه خدماتی از سوی مدیریت شهری است و بخشی از بودجه صرف ارائه این خدمات می‌شود.

وی از پیگیری مجدانه ایجاد ردیف مستقل بودجه در بودجه سالانه کشور برای مشهد خبر داد و تصریح کرد: این مهم را حتماً از مجلس شورای اسلامی و دولت پیگیری خواهیم کرد؛ چرا که بودجه ۱۸ هزارمیلیاردی شهرداری گره مشکلات حاشیه شهر مشهد را برطرف نمی‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد بابیان اینکه در حوزه اقتصاد شهری نگاه ویژه‌ای داریم که با تحقق آن اتفاق بزرگی شکل می‌گیرد، ابراز کرد: به‌جای تراکم فروشی، اقتصاد شهری را باید خارج از شهر مشهد و مبتنی بر ظرفیت‌های متعدد مشهد دنبال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: صنعت ظرفیت خوبی است که مدیریت شهری می‌تواند از آن بهره بگیرد؛ مطالبات شهرداری از دولت می‌تواند با برخی واگذاری‌های مجموعه‌‌های بزرگ صنعتی متعلق به دولت تهاتر شود و از ظرفیت درآمدزایی آن‌ها برای مدیریت شهری استفاده کرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا