تهران

فیلم «شماره ۲۹» جایزه بهترین فیلم بلند جشنواره کنیا‌ را دریافت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی کنیا ۲۰۲۱، با معرفی فیلم‌های برتر در هر بخش به کار خود پایان داد، به نحوی که هیات داوران از بین فیلم‌های پذیرفته شده از چهل کشور دنیا، جایزه اصلی جشنواره را برای بهترین فیلم ورزشی بلند داستانی سال، به فیلم «شماره ۲۹» به کارگردانی هادی رحیمی خواص اهدا کردند. 

در همین رابطه هادی رحیمی خواص، کارگران فیلم شماره ۲۹ در گفت‌وگو‌ با خبرنگار فارس در تهران، با اشاره به این که جشنواره کنیا یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های ورزشی دنیا است که در قاره آفریقا برگزار می‌شود، اظهار کرد: این فیلم ورزشی با محوریت کودک و نوجوان در این دوره جشنواره کنیا براساس نوآوری‌های که داشت، توانست جایزه بهترین فیلم بلند داستانی را کسب کند. 

وی به اقتباس از شاهنامه اشاره کرد و گفت: بخشی از فیلم‌نامه از داستان رستم و سهراب گرفته شده است که نشان از ایرانی و اصیل بودن فیلم و واقع‌گرایی آن در سطح جامعه دارد. 

کارگردان فیلم شماره ۲۹ در پایان تاکید کرد: این فیلم سال اخیر منتخب  ۲۴ امین دوره جشنواره بین‌المللی  ریبک در سینما وارساوای جمهوری چک و نامزد بهترین کارگردانی از جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان شده بود.

انتهای پیام/پ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا