سبک زندگی

۹ کاربرد باور نکردنی این نوع سرکه در شستن لباس/ از شر بوی سیگار روی لباس خلاص شوید

۹ کاربرد باور نکردنی این نوع سرکه در شستن لباس/ از شر بوی سیگار روی لباس خلاص شوید

هنگام خرید سرکه برای لباسشویی، سرکه سفید مقطر را انتخاب کنید. سرکه سفید فاقد تانن (رنگ‌های گیاهی طبیعی) است که می‌تواند لباس‌ها را لکه‌دار کند. اگر فقط سرکه سیب دارید، کمتر استفاده کنید و قبل از ریختن مستقیم روی لباس، آن را با آب رقیق کنید.
در این مطلب به ۱۰ دلیل برای اضافه کردن سرکه به لباس‌هایی که در طول روز شسته می‌شوند، اشاره شده است.
با سرکه بوی کپک را از بین ببرید
گذاشتن حوله‌های خیس در یک چوب رختی یا آویز حوله یا نگه داشتن مقدار زیادی لباس خیس در ماشین لباسشویی پس از شست و شو می‌تواند باعث رشد کپک و ایجاد بوی کپک شود. برای اینکه همه چیز بوی تازگی داشته باشد، ماشین لباسشویی را با آب داغ پر کنید، ۲ فنجان سرکه سفید مقطر اضافه کنید و یک چرخه کامل شستشو را اجرا کنید. چرخه دوم را با افزودن مواد شوینده اجرا کنید. این راهکار برای از بین بردن مقادیر کمی کپک و بوهای ترش خوب عمل می‌کند. برای مشکلات لکه‌های بزرگتر، باید از راه حل جدی تری استفاده کنید.
با سرکه لباس ها را روشن و سفید کنید
اسید استیک موجود در سرکه سفید مقطر آنقدر ملایم است که به پارچه‌های قابل شستشو آسیبی نمی‌رساند. با این حال، آنقدر قوی است که بقایای باقی مانده از مواد قلیایی تشکیل دهنده در صابون‌ها و مواد شوینده را حل کند.
افزودن فقط فنجان سرکه به شستشوی نهایی، باعث می‌شود لباس‌ها رنگ‌های روشن‌تر و شفاف‌تری به خود بگیرند. سرکه سفید مقطر را به نرم کننده پارچه اضافه کنید یا در ابتدای چرخه آبکشی سرکه را به صورت دستی اضافه کنید. اسید استیک ملایم موجود در سرکه همچنین به عنوان سفید کننده و روشن کننده لباس‌های خاکستری و کثیف عمل می‌کند.
برای اینکه دوباره جوراب‌های سفید لکه‌دار شده و پارچه‌های کثیف، سفید شوند یک فنجان سرکه سفید مقطر را به یک قابلمه بزرگ آب اضافه کنید. روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید و مواد شوینده را اضافه کنید. اجازه دهید یک شب خیس بخورند و سپس طبق معمول بشویید. این روش را فقط باید برای پارچه ۱۰۰ درصد نخی به کار برد.

سرکه پارچه ها را نرم می‌کند
اگر استفاده از نرم‌کننده‌های تجاری با اسانس زیاد را دوست ندارید اما لباس‌های نرم‌تری می‌خواهید، سرکه سفید مقطر به عنوان یک نرم‌کننده طبیعی پارچه عمل می‌کند و هیچ اثری روی لباس‌ها باقی نمی‌گذارد. فقط نصف فنجان را به چرخه نهایی شستشو اضافه کنید. اگر می‌خواهید لباستان بوی ملامی داشته باشد، قبل از استفاده از سرکه چند قطره روغن مانند روغن «اسطوخودوس» را به بطری سرکه اضافه کنید.
با سرکه پرزهای لباس را کاهش دهید
فقط استفاده از نصف فنجان سرکه سفید مقطر در چرخه آبکشی به جلوگیری از چسبیدن پرز و موهای حیوانات خانگی به لباس کمک می‌کند. همچنین اگر به طور تصادفی لباسی تیره را با مقداری حوله پرز دار بشویید، از شر پرزهای بیش از حد لباس خود خلاص می شود.
سرکه لکه و بوی زیر بغل را از بین می‌برد
یک بطری اسپری را با سرکه سفید مقطر رقیق نشده پر کنید سرکه را به طور مستقیم روی پارچه در قسمت داخلی زیر بغل اسپری کنید و اجازه دهید حداقل ۱۰ دقیقه قبل از انداختن لباس در ماشین لباسشویی روی آن بماند. اگر پارچه قبل از شستن سفت شد، از یک برس نرم استفاده کنید تا باقیمانده‌ خشکیدگی‌های روی لباس راپاک کنید. سرکه همچنین به از بین بردن «دئودورانت» باقی مانده روی لباس کمک کرده و از زرد شدن زیر بغل جلوگیری می‌کند.
چگونه لکه عرق را از روی لباس پاک‌ کنیم؟ | از بین بردن لکه عرق زیر بغل لباس سفید با جوش شیرین اثر سوراخ‌های کوچک روی لباس را با سرکه از بین ببرید کاربرد باورنکردنی سرکه سفید در شستن لباس | به این ۱۰ دلیل برای شست‌وشوی لباس از سرکه استفاده کنید
برای خلاص شدن از شر اثر ظاهری سوراخ‌های کوچکی که در امتداد یک درز باقی می‌مانند، هنگام تغییر لباس، یک پارچه سفید را با سرکه سفید مقطر مرطوب کنید، لباس را زیر پارچه قرار دهید و فشار دهید. دمای مناسب اتو را برای صاف کردن لباس و از بین بردن اثر ظاهری سوراخ‌های کوچک انتخاب کنید و برای جلوگیری از سوزانده شدن لباس توسط اتو، از یک پارچه فشاری در بالای پارچه استفاده کنید.

با سرکه سفیدک‌های روی لباس‌های تیره را از بین ببرید
افزودن نصف فنجان سرکه سفید مقطر به چرخه نهایی آبکشی، باقیمانده شره‌ها و رسوبات صابون و مواد شوینده را که باعث می‌شود لباس‌های مشکی قابل شستشو، سفیدک بزنند، پاک می‌کند.
با سرکه از شر بوی دود سیگار روی لباس خلاص شوید
اگر لباس قابل شستشو شما بوی سیگار می‌دهد، نصف فنجان سرکه سفید مقطر را به چرخه شستشو اضافه کنید. برای لباس‌هایی مانند بالش و پرده، که با درجه خشک کن ماشین لباس‌شویی تمیز می‌شوند، وان حمام را با آب بسیار داغ پر کنید و یک فنجان سرکه به آن اضافه کنید. لباس یا پارچه را بالای بخار آب متصاعد شده از وان حمام آویزان کنید و در را ببندید تا بخار بتواند به الیاف نفوذ کند و اثر بوی دود سیگار را از بین ببرد.
با سرکه ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید
یک ماشین لباس‌شویی تمیز برابر است با لباس‌های تمیزتر. کف صابون و رسوبات معدنی ناشی از شوینده‌ها می‌توانند در شیلنگ‌های ماشین لباسشویی شما جمع شوند و جریان و عملکرد آب را محدود کنند. اثر کف صابون در شیلنگ‌ها را چهار بار در سال، با اجرای یک چرخه شستشوی کامل با ماشین لباس‌شویی خالی با آب داغ و ۲ فنجان سرکه سفید از بین ببرید.
اگر نرم‌کننده‌های لباس مخصوص لباس‌شویی‌های خودکار دارید، سرکه سفید مقطر را در محفظه مختص به نرم کننده بریزید تا در جریان چرخه شستشوی کامل با ماشین لباس‌شویی خالی، باقی‌مانده‌ رسوباتی که ممکن است عملکرد را محدود کند، حل شود.

اتوی خود با سرکه تمیز کنید
رسوبات می‌توانند دریچه‌های بخار و نازل‌های اسپری اتو را مسدود کنند. برای تمیز کردن اتو و از بین بردن رسوبات آن، محفظه آب اتو را با محلولی با نسبت‌های مساوی از سرکه سفید مقطر و آب مقطر پر کنید. اتو را در حالت عمودی روی یک سطح ضد حرارت قرار دهید و اجازه دهید حدود پنج دقیقه بخار شود. وقتی اتو خنک شد، مخزن را با آب مقطر بشویید. اتو را دوباره پر کنید و آب را از طریق دریچه‌ها روی پارچه کهنه‌ای تکان دهید.
در نهایت، قبل از اینکه به اتو کردن لباس‌های پوشیدنی بپردازید، یک پارچه کهنه را برای چند دقیقه اتو کنید تا باقی‌مانده‌های رسوبات آن خارج شود. برای از بین بردن آثار سوختگی از روی صفحه اتو، آن را با خمیری که به نسبت مساوی از سرکه سفید مقطر و نمک تشکیل شده مالش دهید. این کار را با پاک کردن صفحه اتو با یک پارچه مرطوب شده با سرکه سفید مقطر تمام کنید.
۲۳۳۲۳۳

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا