سمنان

۵۸ کشور دنیا مقصد کالاهای تولیدی استان سمنان هستند/ افتتاح منطقه ویژه اقتصادی سمنان تا پایان شهریورماه

۵۸ کشور دنیا مقصد کالاهای تولیدی استان سمنان هستند/ افتتاح منطقه ویژه اقتصادی سمنان تا پایان شهریورماه

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان ،علی سعدالدین در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد ۴۵درصدی ارزش دلاری کالاهای صادراتی گفت: ارزش بسته‌های پستی صادر شده از گمرک استان سمنان از شهریور ۱۴۰۰ تا تیر ۱۴۰۱، ۷۱ میلیون دلار است.

وی با اشاره به اینکه کالاهای استان سمنان به ۵۸ کشور دنیا صادر می شود، اظهار کرد: ۸۶ قلم کالا اعم از هیدروکربن سبک و سنگین، روغن موتور، نمک خوراکی، پودر لباسشویی، سیمان، کاشی و سرامیک و… از گمرک استان صادر می شود.

سعدالدین همچنین تصریح کرد: ۸۰ درصد کالاهای صادراتی استان توسط گمرک در محل ارزیابی می شوند و اگر در داخل گمرک بیاید هزینه سرباری دارد و فقط برخی از کالاها اعم از هیدروکربن های سبک و سنگین که به کنترل بیشتری نیاز دارد به داخل کمرگ می آید.

وی از صادرات ۱۲۷ هزار تن کالا به ارزش ۴۷ میلیون دلار به گمرک استان طی ۵ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: این میزان صادرات که به ۲۷ کشور دنیا صورت گرفته نسبت به سال قبل ۵۶ درصد رشد داشته است.

به گفته مدیرکل کمرگ استان سمنان، کشورهای امارات متحده عربی، عراق، ژاپن، ترکیه، افغانستان، روسیه، پاکستان، کویت و… مقصد کالاهای تولیدی استان سمنان هستند.

سعدالدین افزود: ارزش افزوده کالاهای صادراتی روز به روز بیشتر شده و کالاهای باارزش تری تولید می شود.

وی از واردات ۷هزار تن کالا به ارزش ۸میلیون و ۸۰۰ هزار دلار به گمرک استان طی سال جاری خبر داد و بیان کرد: دسته الیاف از رشته‌های سنتتیک، ال ای دی و ال سی دی، نمایشگر، مبدل‌های استاتیک برقی، اجزا قطعات ترانسفورماتورها و … در زمره مهم‌ترین این کالاهای وارداتی بوده‌اند.

مدیرکل گمرک استان سمنان بابیان اینکه واردات استان از ۱۵کشور دنیا شامل ترکیه، آلمان، چین، ژاپن و … بوده است، ابراز کرد: تراز تجاری استان سمنان مثبت است چراکه صادرات استان ۵ برابر واردات آن است.

سعدالدین با بیان اینکه تشریفات صادرات در سطح گمرک استان کمتر از ۲ ساعت انجام می شود، افزود: در بحث واردات اگر نیاز به مجوز خاصی نباشد در عرض ۲۴ ساعت پس از تکمیل مدارک ترخیص می شود.

وی با اشاره به وجود ۵ انبار اختصاصی در کمرگ استان، تصریح کرد: قراردادی که با صاحبان کالاها داریم هزینه های آن ها را تا هزار درصد کاهش می یابد.

مدیرکل گمرک استان سمنان از رشد ۱۱درصدی درآمد گمرک استان خبرداد و گفت: کمرگ در یکسال گذشته ۴۶ میلیارد تومان درآمد داشته است.

وی همچنین تصریح کرد: در ۵ ماهه سالجاری کمرگ استان ۳۸ میلیاردتومان درآمد داشت که از رشد ۲۰۰ درصدی برخوردار بود.

سعدالدین با اشاره به تشکیل ۱۵۸ پرونده قاچاق به ارزش ۲۳ میلیاردتومان گفت: برخی پرونده ها با ارائه اسناد معتبر تبرعه شدند و مابقی نیز به سازمان املاک تملیکی واگذار شد.

افتتاح منطقه ویژه اقتصادی سمنان تا پایان شهریورماه

وی با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری در امر گمرک گفت: کد کمرگی منطقه ویژه اقتصادی سمنان ماه گذشته اخذ شد که با راه اندازی آن تولید و اشتغال آفرینی استان و شهرستان تقویت می شود.

مدیرکل گمرک استان سمنان از افتتاح منطقه ویژه اقتصادی تا پایان شهریورماه خبر داد و افزود: با کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی در ارسال کالاها تسهیل ایجاد و کالا مستقیم به خارج صادر می شود.

سعدالدین با بیان اینکه در منطقه ویژه اقتصادی بحث عوارضی وجود ندارد، اظهار کرد: دوربین هایی در سطح منطقه استفاده شده که بر کالاها نظارت و کنترل کامل می شود.46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا