تهران

مدیرعامل راه‌آهن: نیازمند ۹۰۰ لوکوموتیو جدید هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی صبح امروز در آیین راه‌اندازی مجدد ایستگاه ری اظهار کرد: ایستگاه راه آهن شهرری به دلیل مشکلات ابنیه ای و طول کوتاه سکو برای مسافرگیری طی چندین سال گذشته تعطیل و غیرفعال بود که اکنون بازسازی و مرمت شده و امروز مقارن با سالروز میلاد باسعادت حضرت عبدالعظیم(ع) این ایستگاه مجددا بازگشایی می‌شود.

وی گفت: از یکم آذر ماه که فروش سری جدید بلیت‌ها آغاز می‌شود دو قطار حومه‌ای و دو قطار تهران-مشهد به طور رفت و برگشت در این ایستگاه توقف خواهد داشت.

مدیرعامل راه‌آهن کشور با اشاره به احداث ایستگاه جدید ری بیان کرد: هماهنگی‌های لازم و تخصیص بودجه انجام شده است و عملیات عمرانی این طرح که در آن خطوط راه آهن کشور با ۲ خط مترو و چندین خط اتوبوسرانی و تاکسرانی تلاقی خواهد داشت طی ماه های آینده پس از رفع معارضان آن آغاز خواهد شد.

صالحی در ادامه با اشاره به وجود ۱۵ هزار کیلومتر خطوط ریلی و کریدورهای مختلف حمل کالا و مسافر در کشور تصریح کرد: هم اکنون نیازمند ۹۰۰ لوکوموتیو جدیدهستیم که باید از محل تعمیرات و نگهداری همچنین از محل تولیدات داخلی و خرید خارجی تامین شود تا شاهد افزایش کیفیت خدمات رسانی باشیم.

وی با بیان اینکه کشور در تولید واگن های باری و مسافری استعداد و پتانسیل های خوبی دارد، افزود: برای توسعه خطوط ریلی به هیچ عنوان نیاز به واردات واگن نداریم و تمامی آن از محل تولیدات با کیفیت داخلی تامین می شوند.

معاون وزیر راه ادامه داد: سیاست اصلی راه آهن در توسعه خطوط ریلی، واگن و لوکوموتیو تکیه بر دانش داخلی و خرید از شرکت های ایرانی است.

صالحی در ادامه بیان داشت: متاسفانه خطوط ریلی کشور آنگونه که باید در مسیر کریدورهای حمل کالا و مسافر غربی، شرقی، جنوبی و شمالی کشور نیست از همین جهت باید یک آمایش و سیاست گذاری جدیدی در این حوزه انجام شود. 

وی یادآور شد: هم اکنون خطوط ریلی کشور هماهنگ با چشمه های بار نیست یعنی هر جایی که چشمه بار هست ریل نیست و هر جا ریل هست بار نیست که این مساله باید به خوبی مدیریت و سیاست گذاری شود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا