بین الملل

امارات به موشک‌های کُره‌ای مجهز شد

امارات به موشک‌های کُره‌ای مجهز شد

به نوشته وبگاه «آرمی ریکاگنیشن»، شرکت کره‌ای «هانوها» قراردادی با امارات منعقد کرده که بر اساس آن شمار نامشخصی موشک سطح به هوای «چئونگانگ-۲ » به امارات می فروشد. وزارت دفاع امارات چندی قبل افشا کرده بود که قصد دارد به آخرین نسخه از موشکهای میان برد در قراردادی به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار مجهز شود.

رادار سه بعدی این سامانه بر اساس رادار سامانه «اس-۴۰۰» ساخت روسیه است و با سرعت ۴۰ دور در دقیقه می‌چرخد ​​و تا ۸۰ درجه ارتفاع را پوشش می‌دهد. این موشک می‌تواند اهداف را در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شناسایی و تا ۴۰ هدف را به طور همزمان ردیابی کند.

منابع خبری  چندی قبل  از تجهیز ارتش امارات متحده عربی به یک فروند از هواپیمای جاسوسی  آواکس«گلوبال آی» خبر دادند و نوشتند که ارتش این کشور به سومین هواپیمای تجسسی آواکس گلوبال آی خود مجهز شد. شرکت سوئدی «ساب» سازنده این هواپیمای جاسوسی است و رسانه‌های اماراتی مدعی شدند که این هواپیمای اماراتی هم اینک بهترین در منطقه است.

به گفته مقامات اماراتی، ارتش امارات در مجموع پنج فروند از این نوع هواپیما را به شرکت سوئدی ساب سفارش داده است. این هواپیما در هرگونه شرایط آب وهوایی قادر است از اهداف هوایی، دریایی و زمینی جاسوسی کند. این هواپیمای مجهز به سامانه‌های کنترل و هشدار اولیه هوابرد با یک رادار دور برد و سایر سامانه‌های نظارتی و قابلیت جنگال است. رادار هشدار اولیه این هواپیما، موشک‌های بالستیک در فاصله ۴۵۰ کیلومتری را نیز ردیابی میکند.

امارات متحده عربی همچنین توافقنامه‌ای را برای خرید جنگنده‌های «سوخو _۳۵» ساخت روسیه منعقد کرده و همچنین قصد دارد با کمک این کشور بر روی ساخت جنگنده‌ای جدید فعالیت نماید.نمونه جنگنده‌ای که امارات قصد دارد با کمک شرکت روسی بسازد از نوع نسل پنجم و مشابه با جنگنده «اف _۲۲» و «اف _ ۳۵» خواهد بود. امارات  اخیرا پهپادهای «پردیتور» ساخت آمریکا به ارزش ۱۹۷ میلیون دلار را تحویل گرفته است.

شایان ذکر است که ارتش امارات درکمک رسانی به ارتش سعودی، بارها علیه مردم مظلوم یمن حملات هوایی  انجام داد.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا