سمنان

۳۳ محموله چوب و زغال تاغ در شهرستان شاهرود کشف شد

۳۳ محموله چوب و زغال تاغ در شهرستان شاهرود کشف شد

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان جعفر مرادی حقیقی در مراسم تجلیل از رئیس پاسگاه انتظامی شهید نوری به میزبانی این پاسگاه ضمن بیان اینکه سال گذشته ۳۳ مورد چوب و زغال تاغ در شهرستان شاهرود کشف شده است، ابراز داشت: این مهم را مدیون کارکنان خوب پاسگاه شهید نوری شاهرود هستیم که با درایت خود اجازه عبور خودروهای قاچاقچیان و مافیای چوب و زغال را نمی‌دهد.
وی ضمن بیان اینکه سال گذشته ۱۰ تن چوب تاغ و ۹ تن زغال در حوزه این شهرستان شناسایی و کشف و خودروی متخلفان توسط عوامل انتظامی توقیف شده است، افزود: متأسفانه باید گفت که قطع درختان با ارزش تاغ می‌تواند لطمه جبران ناپذیر از جمله بروز ریزگردها را به دنبال داشته و باعث آسیب به زیرساخت‌ها شود.
مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه در حوزه کاشت درختان تاغ و گز در این شهرستان خوب کار شده است، ابراز داشت: اما عده‌ای سودجو بلای جان این تاغ ها شدند که این اقدام آنها تخلف و خلاف قانون محسوب می‌شود.
مرادی حقیقی ضمن بیان اینکه همین گرد و غباری که امروزدر کشور و استان سمنان شاهد آن هستیم اثراتش به شهرستان شاهرود نیز رسیده است، تصریح کرد: یکی از دلایل بروز ریزگردها از بین رفتن درختچه تاغ است که امیدواریم با اقدامات ترویجی و اطلاع رسانی از طریق صدا سیما، ارسال پیامک، فرهنگ سازی رسانه‌ها در بین مردم و حضور پر رنگ نیروهای یگان حفاظت این موارد به حداقل برسد.
وی افزود: به ازای هر هکتار کاشت درخت تاغ در مرحله ابتدایی هشت تا ۹ میلیون تومان در حال حاضر هزینه کاشت و آبیاری خواهد داشت که در دراز مدت برای نگهداری و حفاظت آن نیازمند ۲۰ میلیون تومان هستیم لذا منابع طبیعی برای حفظ این درختان تلاش بسیاری می‌کند که نگهداری آن عزم عمومی را نیز می‌طلبد.
در این مراسم سرهنگ علیرضا ابوطالبی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز حضور داشت و از کلیه پرسنل نیروی انتظامی پاسگاه شهید نوری شهرستان شاهرود تجلیل به عمل آمد.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا