اردبیل

ایثار و مجاهدت کادر درمان در مبارزه با کرونا ستودنی است/ شهیدان رجایی و باهنر الگوی مناسب مدیریت جهادی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان پارس آباد که در فضای باز و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: مساجد مهم‌ترین پایگاه عبادی و اجتماعی در جامعه، جایگاه نزول خیرات و برکات و قطعه‌ای از بهشت در روی زمین است.

وی بیان کرد: بنا به فرمایش پیامبر بزرگوار اسلام(ص) مسجد خانه هر فرد متقی است و امروز باید همگان برای توسعه برنامه های فرهنگی، عبادی و اجتماعی در مساجد اهتمام ویژه داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان پارس آباد حضور پرشور جوانان را در مساجد مهم و حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: مسجد برای همه مومنین و متقیان است و این پایگاه مهم عبادی و اجتماعی نباید صرفا در اختیار و مدیریت طیف یا گروه خاصی در برخی محلات باشد.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز پزشک، بیان کرد: کادر درمانی و پزشکان متعهد و دلسوز در شرایط سخت کرونایی با ایثار و مجاهدت در خدمت مردم بوده‌اند و عموم مردم باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی قدردان زحمات این قشر زحمت کش باشند.

باقری بنابی با اشاره به عزاداری‌های دهه اول محرم، اذعان کرد: از هیئات مذهبی، مساجد، روحانیون و نیروهای نظامی و انتظامی که در برگزاری باشکوه مراسمات عزاداری سرور و سالار شهیدان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی زحمت کشیدند تقدیر و تشکر می‌نمایم‌.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد با اشاره به فرارسیدن هفته دولت، تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر نمونه‌هایی بارز از مدیران جهادی و انقلابی بوده و علی‌رغم مدت کوتاه مدیریت خود، الگویی موفق برای همه مدیران و مسؤولان کشور هستند.

وی گفت: از دولت جدید انتظار می‌رود با بهره گیری از همه ظرفیت‌های موجود برای حل مسائل و مشکلات مردم، به‌صورت جهادی و شبانه روزی تلاش کند.

باقری بنایی با اشاره به ناکامی و رسوایی آمریکا در افغانستان، افزود: تحولات افغانستان و فرار مفتضحانه نیرو‌های آمریکایی و سقوط دولت‌ کابل درس عبرتی برای همه جهان به‌ویژه کشور‌ها و دولتمردان وابسته به آمریکا است.

امام جمعه شهرستان پارس آباد بیان کرد: مشکل آب در شهرستان جدی است و همه کشاورزان در صرفه جویی آب باید اهتمام ویژه داشته باشند. مدیریت آب شهرستان نیز با رعایت عدالت، آب مورد نیاز را در اختیار زارعین قرار دهد.

باقری بنابی با اشاره به خطبه ۱۹۳ نهج البلاغه، تصریح کرد: بنا به فرمایش امیر المومنین(ع) قوت در دین، دور اندیشی، ایمان در یقین و علم اندوزی از خصوصیات بارز افراد متقی است.

وی با اشاره به لزوم استقرار اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان پارس آباد، تاکید کرد: اداره امور مساجد در شهرستان پارس آباد از اهمیت ویژه برخوردار است و این شهرستان همچنان از نبود اداره اوقاف و امور خیریه رنج می برد.

خطیب نماز جمعه شهرستان پارس آباد گفت: وضعیت شهرستان پارس آباد از بابت شیوع ویروس کرونا بحرانی است. از همه مردم می‌خواهیم وضعیت کرونا در شهرستان را جدی بگیرند و نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/3463/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا