کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد برای گردشگری آبی ظرفیت‌های زیادی دارد

کهگیلویه و بویراحمد برای گردشگری آبی ظرفیت‌های زیادی دارد

گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی پور روز یکشنبه در حاشیه بازدید معاون اقتصادی استاندار استان از مناطق گردشگری شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: منطقه گردشگری سد شاه قاسم قابلیت سرمایه‌گذاری‌های بزرگ دارد که نیازمند توجه جدی مسئولان استانی است.

کهگیلویه و بویراحمد برای گردشگری آبی ظرفیت‌های زیادی دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: توسعه گردشگری در برخی از مناطق شهرستان بویراحمد نیازمند سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی در سطح ملی است.

طالبی پور افزود: برخی از زیرساخت‌های گردشگری از جمله سکوی نشیمن، آلاچیق و سرویس بهداشتی در سال‌های گذشته در منطقه گردشگر پذیر سد شاه قاسم ایجاد شده که جواب‌گوی نیاز مردم نخواهد بود.

وی بیان کرد: با حضور معاون اقتصادی استاندار ظرفیت‌های گردشگری منطقه سد شاه قاسم شهر یاسوج بررسی شد.

استان کهگیلویه و بویراحمد معروف به سرزمین رودخانه های خروشان با وجود تولید ۱۰ درصد از روان آب های کشور ،۵۷ رودخانه به طول یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر و۱۱ هزار کیلومتر آب راه ،دارای ظرفیت های بی نظیری در حوزه آب است که توجه به زیرساخت های مدیریت و حفظ این مایع حیاتی را ضروری کرده است.

میانگین میزان بارندگی سالیانه در این استان ۶۶۱ میلیمتر معادل سه برابر میانگین بارندگی در سطح کشور است.

براساس آماری که از سوی سازمان آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد اعلام شده حجم آب تجدید پذیر استان هشت میلیون و ۵۱۳ هزار متر مکعب معادل ۸.۵ درصد کل آب ایران است.

کارشناسان امور آب حجم نزولات جوی کهگیلویه و بویراحمد در طول سال را ۱۰ میلیون و۲۵۹ متر مکعب برآورد می کنند.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا