سمنان

کرونا در فراموشی وشلوغی عید تلفات می‌گیرد

کرونا در فراموشی وشلوغی عید تلفات می‌گیرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت:

کرونا در فراموشی وشلوغی عید تلفات می‌گیرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از روند صعودی موارد بستری و مراجعه مبتلایان در چند هفته اخیر خبر داد

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان ،دکتر کامران قدس در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن هشدار در خصوص روند رو به افزایش تلفات این بیماری اظهار کرد: آخرین مرگ کرونایی در استان سمنان مربوط به ۱۸ اسفندماه است.

وی بستری های امروز دانشگاه علوم پزشکی استان را ۳۸ مورد اعلام و تصریح کرد: ۱۲ نفر از این ۳۸ بستری در اتاق مراقبت های ویژه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از روند صعودی موارد بستری و مراجعه مبتلایان در چند هفته اخیر خبر داد و گفت: شیب کووید۱۹ در استان در مقایسه با سه هفته پیش، صعودی است و این در حالی است که متاسفانه اکثر مردم پروتکل های بهداشتی را نیز رعایت نمی کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه کرونا با همه خطرات و مرگباری اش در شلوغی های عید و با گذشت زمان در حال فراموشی است و این در حالی است که این بیماری همه گیر همچنان رو به افزایش بوده و در هفته گذشته چهار فوتی در استان داشته است.

دکتر قدس با اشاره به ازدحام جمعیت در بازارهای نوروزی خاطرنشان کرد: اکثر مردم در این شرایط نه از ماسک استفاده می کنند و نه واکسیناسیون خود را تکمیل می کنند.

وی با بیان اینکه مراکز واکسیناسیون آماده تزریق واکسن هستند از عموم افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین واکسیناسیون شان می گذرد خواست نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند

*** ۳۰ پایگاه اورژانس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان آماده خدمت‌رسانی نوروزی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ۳۰ پایگاه اورژانس و ۶ مرکز بیمارستانی برای ارایه خدمات درمانی نوروز امسال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه فعال است.

کامران قدس بیان کرد: نوسازی ناوگان اورژانس این دانشگاه برای ارتقای خدمات ضروری است و انتظار می‌رود نگاه ویژه در این زمینه باشد.

وی افزود: مرکز پاسخگویی اورژانس به صورت متمرکز در مرکز تدین سمنان ایجاد شد تا به افراد نیازمند خدمات درمانی به بهترین نحو خدمات ارایه شود.

کرونا در فراموشی وشلوغی عید تلفات می‌گیرد

***مسمومیت دانش آموزان در سمنان و دامغان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با دانش آموزان بستری شده در اثر مسمومیت گفت: در استان سمنان تنها در دو شهرستان سمنان و دامغان شاهد مسمومیت دانش آموزان بودیم.

وی با بیان اینکه اکثر دانش آموزان بعد از 6 ساعت مرخص شدند ادامه داد: تعداد محدودی از دانش آموزان که بیماری زمینه ای همچون آسم، بیماری قند و…داشتند یک شبانه روز بستری و بعد از آن با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

***اثرات مسمومیت گذرا و موقت است

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ دانش آموزی در استان در اثر مسمومیت بستری نیست افزود: اثرات این مسمومیت گذرا و موقت بوده و هیچ شاهدی در این خصوص که اثرات درازمدت داشته باشد، وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه وزارت بهداشت یک گروه از سم شناسان را مامور رسیدگی به این مورد کرده افزود: دو دستورالعمل در این خصوص به دانشگاه های علوم پزشکی ارسال شده که ما نیز بر مبنای آن عمل می کنیم.

***هزینه بالای نگهداری آمبولانس های فرسوده!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به در پیش بودن تعطیلات پایانی سال از آمادگی همه مراکز درمانی و بیمارستانی استان برای خدمات دهی به زوار و مسافران خبر داد.

وی با اشاره به فرسوده بودن ناوگان آمبولانس ها در کشور گفت: امسال قرار بود که 1000 دستگاه آمبولانس خریداری و به دانشگاه های سراسر کشور داده شود که این رقم به 250 دستگاه کاهش یافت.

دکتر قدس افزود: متاسفانه هزینه نگهداری و تعمیرات آمبولانس ها به دلیل فرسوده بودن بالاست و همین مشکلاتی را برای بخش درمان فراهم کرده است.

کرونا در فراموشی وشلوغی عید تلفات می‌گیرد

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا