زنجان

آرمان زن انسان ساز، در جامعه محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضوان آرام‌نیا عصر امروز در جلسه دیدار رئیس جمهور با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف استان زنجان، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی سرمنشاء مشکلات زندگی مشترک بوده و به فقر فرهنگی و اجتماعی منجر شده و بیشترین آسیب‌ها دامن‌گیر زنان و مادران می‌شود.

فعال حوزه زنان و خانواده افزود: روی آوردن زنان از سرناچاری به مشاغلی کم درآمد و طاقت فرسا علاوه بر مستهلک کردن روح و روان آنان به کرامت انسانی آنان نیز صدمه وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بنا بر گزارش یک مرکز فقط در یک بخش از حاشیه شهر زنجان 100 خانوار بدسرپرست یا بی سرپرست در فاجعه آمیزترین حالت زندگی می‌کنند، گفت: زنان به ناچار در برخی واحدهای تولیدی علاوه بر استثمار به عنوان نیروی کار ارزان، مورد سواستفاده‌های اخلاقی نیز قرار می‌گیرند.

آرام‌نیا ادامه داد: در شهرستان‌های استان زنجان مانند ایجرود، ماهنشان و خدابنده علاوه بر مشکلات یاد شده، کودک همسری آزاردهنده‌ای در حال نهادینه شدن است که عمدتا ناشی از فقر فرهنگی و اقتصادی است و همچنین گله‌مندی دیگر بانوان فرهیخته استان، نگاه مردسالارانه مدیران تصمیم گیرنده در عرصه‌های مختلف مدیریتی است.

آرام نیا تصریح کرد: چرا باید پس از 43 سال از انقلاب آرمان زن انسان ساز در جامعه محقق نشود و یا چرا فقط از بانوان در عرصه‌های انتخاباتی استفاده ابرازی و یا رسانه‌ای می‌شود؟ مسائل مربوط به زنان و خانواده کم نیست و باید به آن توجه ویژه شود.

فعال حوزه زنان و خانواده با اشاره به تجمیع نظرات بانوان استان، خاطرنشان کرد: آنچه که بتواند در کوتاه مدت التیام بخش مشکلات بانوان باشد تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های قانونی در مورد حفظ کرامت انسانی زنان بر اساس فرمایشات رهبری با عنوان پیوست‌های اجرایی، ایجاد مرکز خیریه‌ای با حضور صاحبنظران، دانشگاهیان، حوزویان و … در راستای بازتولید فرهنگ و ایجاد شهرک صنعتی برای بانوان و یا واحدهای تولیدی برای بانوان با شرایط ویژه است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا