همدان

تیمداری در دقیقه 90/ از ابقای مدیرعامل تا انتخاب سرمربی بومی

خبرگزاری فارس از همدان، مجتبی دی‌آبادی؛ پس از ناکامی پاس برای رسیدن به لیگ دسته اول و همچنین صعود شهرداری‎چی‎ها به این لیگ، زمزمه‎هایی مبنی بر انحلال باشگاه قدیمی پاس به گوش می‌‏رسید.

عدم تحرک مسئولان ارشد استان و دستگاه ورزش برای سروسامان دادن به وضعیت پاس نیز کمی به شایعات قوت بخشیده بود و همین امر موجی از نگرانی را بین فوتبال‌دوستان همدانی به خصوص هواداران تیم پاس، ایجاد کرده بود.

اما انگار سرنوشت پاس همواره به دقیقه ۹۰ گره خورده است و این تیم همیشه باید در چند روز مانده به شروع مسابقات عزم خود را برای تیمداری جزم کند. چه بسا طالع این تیم اینطور نگاشته شده است.

طی چند روز اخیر شاهد تحرکات خوبی از سوی مدیرکل دستگاه ورزش شاهد بودیم و اگر خدا بخواهد گویا در ابتدای هفته آینده شرایط پاس رو به سامانی خواهد رفت و مدیرعامل و سرمربی این تیم مشخص خواهد شد.

هرچند در فاصله دو هفته تا آغاز لیگ دسته دوم فاصله داریم، اما هنوز هم جای شکرش باقیست که پاس از اذهان مسئولان فراموش نشده و هنوز به فکر قهرمان نگون بخت آسیا هستند.

شنیده‌های خبرنگار فارس از راهروهای اداره کل ورزش و جوانان حکایت از آن دارد که دستگاه ورزش خود پیشقدم شده و می‌خواهد تیمداری کند و برای کمک هزینه‌های سنگین این باشگاه نیز با یک شرکت گردن‌کلفت مالی هم مذاکراتی انجام شده تا کمک خرج باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با مشورت مشاورانش برای هدایت پاس به چهار گزینه مربیگری رسیده است و هر چهار مربی نیز برنامه‌های خود را ارائه داده‌اند و از بین سه گزینه بومی و یک گزینه خوزستانی، برنامه یک مربی بومی که سابقه چندین سال حضور در لیگ دسته دوم را دارد، بدجور چشم مدیرکل ورزش را نوازش داده است.

برای سکان مدیریتی باشگاه نیز پس از جمع بندی ها انگار امیر عظیمی مدیرعامل فصل گذشته مجاب شده که دوباره در رأس هرم مدیریتی این باشگاه حضور پیدا کند و دوباره ابقا شود.

تا اینجای کار، جای شکرش باقیست که تیم در حال شکل گیری است اما یک مسئله بسیار مهم می‎تواند کلید عدم موفقیت تیم را روشن کند و آن هم زمان است! زمان.

فاصله بسیار کم زمانی تا آغاز لیگ دسته دوم و نبود بازیکنان باکیفیت در این برهه از زمان کار مربی آینده این تیم را سخت خواهد کرد و وی ناچار است تیمش را با جذب بازیکنانی با سطح پایین‎تر روانه لیگ کند.

اما نبود بازیکنان خوب از یک سو و از سوی دیگر عدم فرصت مناسب برای ساماندهی تیم و شروع تمرینات تاکتیکی و البته بدنسازی است که قطعاً به عنوان یک چالش می‎توان یک امتیاز منفی برای آینده پاس باشد.

هرچند پاس به این شرایط کاملاً عادت دارد و تیمداری دقیقه ۹۰ در پاس به یک عادت غلط تبدیل شده است و همین امر می‎تواند به ضرر تیم پاس در هفته‎های نخست لیگ دسته دوم ختم شود.

امتیازگیری تیم‎ها در هفته‌های نخست یکی از فاکتورهای مدعیان است زیرا تیم‎ها غالباً در دوران بدنسازی حضور داشته و شناخت کافی هم نسبت به هم وجود ندارد و این برای افزودن به اندوخته امتیازاتی تیم می‎تواند مناسب باشد.

اما خطری که می‎تواند تیم را با چالش مواجه کند، عدم انجام تمرینات بدنسازی پیش‌فصل است و مربی باید در خلال برگزاری مسابقات، علاوه بر انجام تمرینات هماهنگی بازیکنان و تاکتیکی، بدنسازی سنگین را هم انجام دهد.

قطعاً بدنسازی در حین مسابقات آمار مصدومیت بازیکنان را بالا خواهد برد و بازیکنان نیز در حین مسابقات از چالاکی برخوردار نبوده و کمی سنگین خواهند بود.

با این تفاسیر نباید پاس مدل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را یک تیم مدعی دانست و تنها تیم‌داری برای حفظ سهمیه در دستور کار متولیان امر خواهد بود، مگر آنکه سکوی فوتبال آن روی خودش را به تیم نشان دهد و یک شق‎القمری با چاشنی شانس و یا غیرت و همت بازیکنان و کادر فنی، از تیم پاس یک مدعی صعود بسازد.

پاس در این فصل قطعاً کار سختی در پیش دارد و شرایط خاصی را باید تجربه کند و امیدواریم تمام این مباحث به اولین صعود تیم پاس بعد از سالها ناکامی و سقوط در شهر همدان ختم شود و برای یکبار هم که شده، لبخند را بر لب و شادی را در دل هوادارانش بنشاند.

انتهای پیام/89042/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا