سبک زندگی

چه فرشی برای خانه انتخاب کنید؟

فرش یکی از اساسی‌ترین وسیله‌های خانه است که می‌توان گفت برای ایرانیان رنگ و بویی دیگر دارد. فرش‌ها آن چنان در طرح و رنگ و اندازه‌های مختلف تنوع دارد که می‌توان برای هر خانه‌ای در ابعاد مختلف آنها را انتخاب کرد. شاید در سالیان پیش تنوع فرش‌ها از لحاظ قیمتی کمتر بود اما در این سال‌ها می‌توان با بودجه کمتر فرش‌های متنوع را انتخاب کرد و خانه را با سلیقه خود چید اما مهم است بدانید  بدانید فرشی که می‌خرید را کجا و چگونه پهن کنید.

چه فرشی برای خانه انتخاب کنید؟

هماهنگی با پرده

هماهنگی فرش، رنگ دیوارها، پرده ها و مبلمان با یکدیگر نکته بسیار مهمی است. این هماهنگی یک هارمونی جذاب و دل فریب را ایجاد می‌کند و همین نکته می‌تواند خانه شما را به شدت جلا دهد. این هماهنگی می‌تواند در تضاد، هم رنگی یا خنثی بودن باشد.

مدرن یا کلاسیک؟

تناسب فرش، مبلمان و عناصر دکوراتیو مورد استفاده در فضا از اولین نکاتی است که باید در چیدمان خانه به آن توجه شود؛ برای نمونه بهتر است در سبک مدرن با مبلمان ساده و بدون تزئینات از فرش هایی با حال و هوای مدرن، در سبک روستیک که حال و هوای روستایی دارد از فرش هایی با نقشه های ساده مانند گلیم و جاجیم و در سبک کلاسیک از فرش هایی با نقشه های اصیل و سنتی مانند فرش هایی با نقشه های ایرانی استفاده کنیم.

فرش در اتاق خواب

با توجه به ابعاد اتاق و سایز تخت دونفره کینگ سایز، دونفره میدل سایز و یا یک نفره نسبت به انتخاب فرش اقدام نمایید. دقت کنید که باید تمام یا بخش اعظم فرش در تصویر نشان داده شده است زیر تخت قرار بگیرد. از فرش های گرد یا کوچک که بخشی از فضای پایین تخت را اشغال می نماید، استفاده نکنید.

چه فرشی برای خانه انتخاب کنید؟

فرش و میز غذاخوری

فرش را طوری زیر میز غذاخوری قراری دهید که پایه های صندلی در هنگام عقب آمدن حتما روی آن قرار بگیرد. دقت کنید ابعاد و شکل فرش باید متناسب با ابعاد میز غذاخوری باشد و زمانی که زیر میز قرار می گیرد پنهان نگردد. از آنجایی که میز غذاخوری بخش مرکزی فرش را پوشش می دهد، دقت کنید که فرش به اندازه ای بزرگ باشد که الگو و بافت آن در اطراف میز غذاخوری دیده شود.

فرش و اتاق نشیمن

بهتر است در اتاق نشیمن، فرش را طوری قرار دهید که مبلمان به طور کامل بر روی آن بنشیند. این امر موجب می شود که همه اجزای مبلمان اتاق مانند یک گروه عمل کرده و متحد به نظر برسند. حالت دیگر این است که حداقل پایه جلویی مبلمان روی فرش قرار بگیرد. در این حالت هم چنان توجه به سمت مرکز اتاق خواهد بود. غیرمعمول ترین حالت هم این است که پایه تمام اجزا مبلمان خارج از فرش باشد

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا