سمنان

چند درصد از مردم استان سمنان واکسینه شدند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، واکسیناسیون برای مقابله با کروناویروس از مدت‌ها قبل هم‌زمان با سایر نقاط کشور در مناطق مختلف استان سمنان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

به‌طور قطع بهترین راه مقابله با کرونا، واکسیناسیون است و تاکنون مردم زیادی در استان سمنان واکسینه شد‌ه‌اند و مسؤولان روند واکسیناسیون در استان سمنان را مطلوب می‌دانند.

در ادامه تعدادی از مسؤولان به روند مقابله با کروناویروس و میزان واکسیناسیون در استان استان اشاره می‌کنند که از نظرتان می‌گذرد.

مدیران در مقابله با کرونا از ساده‌انگاری اجتناب کنند

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه پرهیز از ساده‌انگاری در زمینه مقابله با کرونا بین مردم امری است که باید به‌صورت جدی موردتوجه قرار گیرد، گفت: امروز بیش از ساده‌انگاری مردم، احساس می‌کنیم که در زمینه موضوع کرونا، ساده‌انگاری از سوی برخی مدیران اتفاق افتاده است که اعضای ستاد باید حساسیت‌های لازم در خصوص امور مرتبط با بیماری کرونا را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: امروز مهم‌تر از مسأله بیماری کرونا در کشور و استان سمنان نداریم و موضوع سلامت مردم و حفظ آن، باید به‌صورت جدی موردتوجه مدیران استان قرار داشته باشد.

استاندار سمنان اضافه کرد: اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی مردم برای جلوگیری از ساده‌انگاری در زمینه کرونا و همچنین تشویق برای استفاده از واکسن از مواردی است که باید به‌صورت ویژه به آن پرداخت.

هاشمی تصریح کرد: در این مسیر، شهرداری‌ها باید از ظرفیت تلویزیون‌های شهری و نصب بنر استفاده کنند و هشدارهای لازم را به مردم انتقال دهند.

وی با تأکید بر اینکه سیمای مرکز سمنان میزگردهایی را در قالب کمیته علمی در خصوص آگاهی‌بخشی برای مقابله با کرونا برای اقشار مختلف جامعه برگزار کند، عنوان کرد: استفاده از تریبون نماز جمعه، ائمه جماعت، سمن‌ها، تشکل‌ها و اتاق اصناف از دیگر ظرفیت‌هایی است که می‌تواند نسبت به هشدار دادن و هوشیاری مردم در خصوص جلوگیری از ساده‌انگاری در مقابله با کرونا کمک کند.

استاندار سمنان ضمن تأکید بر این مهم که مصوبات ستاد استانی و شهرستانی مدیریت مقابله با کرونا به‌صورت جدی پیگیری شود، افزود: در حوزه استان سمنان، نسبت به میانگین کشوری، واکسیناسیون به‌خوبی در حال انجام است.

هاشمی اضافه کرد: لازم است رسانه‌ها، صدا و سیما، مطبوعات، ذی‌نفوذان و صاحب‌نظران علمی و دانشگاهی، مردم را به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشویق کنند.

وی ضمن تأکید بر اینکه بازگشایی و فعالیت اصناف گروه‌های شغلی چهارگانه باید همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال نظارت‌های دقیق باشد، اظهار کرد: نظارت بر رعایت پروتکل‌ها بهداشتی در حوزه حمل و نقل و ناوگان شهری که در حوزه شهرداری و اداره کل حمل و نقل جاده‌ای است، در دستور کار قرار گیرد.

استاندار سمنان با اشاره به سفر خود به شهرستان دامغان، گفت: دغدغه مردم دامغان در خصوص بیمارستان به‌صورت جدی پیگیری و تماس با معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص رفع این مشکل برقرار شد که نیاز است تا ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان، پیگیری‌های لازم در خصوص این مهم را تا حصول نتیجه مطلوب در دستور کار قرار دهند.

آخرین رنگ‌بندی کرونایی استان سمنان

هاشمی با اشاره به وضع رنگ‌بندی کرونایی استان سمنان، از وضع رنگ‌بندی آبی در شهرستان میامی، زرد در شهرستان‌های سرخه، آرادان و مهدی‌شهر و نارنجی در بقیه شهرستان‌ها خبر داد.

وی عنوان کرد: مسؤولان دقت لازم را داشته باشند تا وضع رنگ‌بندی آبی در شهرستان میامی حفظ شود و بقیه شهرستان‌ها نیز از وضع رنگ‌بندی زرد و نارنجی به آبی تبدیل شوند.

استاندار سمنان با بیان اینکه در زمینه بازگشایی مدارس، تابع دستورات و مصوبات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا هستیم، از واکسیناسیون ۵۰ درصدی دانش‌آموزان استان در دُز نخست خبر داد.

هاشمی ادامه داد: سعی ما بر این است که نحوه و شیوه برخورد با واکسیناسیون دانش‌آموزان اجباری نباشد و از خانواده‌ها و والدین تقاضا داریم تا در این زمینه همکاری کنند.

وی گفت: آن دسته از شهرهای استان سمنان که در مسیر تردد و بازگشت زائران امام‌ هشتم (ع) قرار دارند، تمهیدات لازم برای خدمات‌رسانی به این افراد را در دستور کار قرار دهند تا زائران نگرانی در زمینه دریافت خدمات نداشته باشند.

واکسیناسیون در سمنان از مرز ۷۵ درصد گذشت

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان نیز اظهار کرد: بر اساس آمار، به‌تدریج تعداد بیماران در بیمارستان‌های زیرپوشش این دانشگاه در حال کاهش است.

وی با بیان اینکه هشدار افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در روزهای آینده وجود دارد، افزود: ۱۲۰ بیمار مبتلا به این بیماری در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان با بیان اینکه از نظر میزان تخت، امکانات و تجهیزات بیمارستانی مشکلی وجود ندارد، اضافه کرد: شرایط به نسبت خوبی در زمینه واکسیناسیون وجود دارد و امروز از مرز ۷۵ درصد دریافت واکسن در دُز نخست عبور کرده‌ایم.

دانایی ادامه داد: نیاز است تا رسانه‌ها و صدا و سیما، اقناع‌سازی کافی برای مردم به‌منظور واکسیناسیون حداکثری را در دستور کار قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: ساده‌انگاری و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی امری است که باید به‌طور جدی از آن اجتناب کرد.

۶۸ درصد جمعیت شاهرود واکسینه شدند

رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود نیز اظهار کرد: هفته گذشته، افزایش نسبی در تعداد بیماران مبتلا به کرونا را داشتیم که جای نگرانی ندارد.

وی با بیان اینکه در دو، سه روز اخیر به روند کاهشی تعداد بیماران در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود بازگشتیم، گفت: چرخه انتقال ویروس همچنان فعال بوده و به همین دلیل نزول به‌تدریج در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با بیان اینکه ۶۸ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز زیرپوشش این دانشگاه بستری هستند، افزود: شهرستان شاهرود در وضع رنگ‌بندی کرونایی نارنجی و شهرستان میامی در وضع رنگ‌بندی کرونایی آبی قرار دارد.

چمن گفت: تا روز گذشته، ۶۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال مناطق زیرپوشش علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود، حداقل یک دُز واکسن را دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد:۵۰ درصد دانش‌آموزان مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز حداقل یک دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا