اجتماعی

چرا دیگر کسی واکسن کرونا نمی زند؟ / آمار بستری در برخی استانها در حال افزایش است

چرا دیگر کسی واکسن کرونا نمی زند؟ / آمار بستری در برخی استانها در حال افزایش است

علیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی می گوید: «ما مدت‌هاست که روی همان حدود ۳۰میلیون نفر تزریق‌کننده دوز سوم مانده‌ایم. در شرایط فعلی، اوضاع خوب است، اما اگر سویه جدید شایع شود، می‌تواند وضعیت خطرناکی ایجاد کند.»

به‌گفته او، حالا بهترین زمان برای تزریق دوز سوم یا بوستر است؛ یعنی پیش از اینکه واریانت جدیدی وارد کشور شود: «باید میزان تزریق دوز بوستر به ۷۰درصد برسد. دوز سوم نباید در اوج‌گیری کرونا تزریق شود؛ چون دیگر کارایی نخواهد داشت.»

نگاهی به آمارهای هفته گذشته هم نشان می‌دهد که میزان واکسیناسیون روزانه از ۴۸هزار مورد به یک‌هزار و ۹۱۲مورد رسیده که نشان‌دهنده کاهش قابل توجه تزریق واکسن است.
زیرسویه‌های جدید اومیکرون شامل BA۴ و BA۵ با روند افزایشی در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی و حتی استرالیا، گزارش شده، اما بیماران، کمتر در معرض خطر مرگ هستند و آمار فوتی‌ها افزایش نداشته است. در ایران هم در هفته دوم خرداد با اینکه در ۱۲استان موارد بستری ثابت و در ۱۴استان کاهش موارد بستری ثبت شده است، اما در قزوین، گیلان، آذربایجان‌شرقی، زنجان و کردستان آمار بستری‌ها افزایشی بوده است؛ هرچند که افزایش قابل توجه موارد فوت در هیچ‌یک از استان‌های کشور وجود ندارد.

21302

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا