اصفهان

اصفهان به قدوم شهدای تازه تفحص شده معطر می‌شود/ تشریح برنامه کاروان در شهرهای استان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد رضایی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس استان اصفهان اظهار داشت: دی ماه هر سال یادآور جان فشانی‌های مردم اصفهان و مناسبت‌های ارزشمند در کشور است، از  ۸ دی مردم اصفهان تا ۹ دی ملت ایران، ۱۹ دی قیام مردم قم و سالروز شهادت حاج احمد کاظمی، ۱۳ دی سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی که امسال این مناسبت‌ها با ایام شهادت حضرت زهرا مصادف است. 

وی تأکید کرد: از ۹ دی تا ۱۹ دی را به نام دهه بصیرت می‌شناسیم که تمام این مناسبت‌ها بر ولایت پذیری و ولایت‌مداری استوار است و در دوسال گذشته به دلیل کرونا نتواستیم برنامه تشیع عمومی برگزار کنیم و امسال استان میزبان تعدادی از شهدای گمنام است. 

رضایی عنوان کرد: از ۷ دی ماه دو کاروان تشیع شهدا را در سراسر استان داریم تا روز ۱۶ دی ماه که در دو مسیر کلیه شهرستان‌های استان را پوشش می‌دهند و فضای استان را شهدایی خواهند کرد.

 ۱۶ دی تشییع شهدا در اصفهان

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس یادآور شد: شهدا در شهر اصفهان روز ۱۶ دی مصادف با شهادت حضرت زهرا از میدان بزرگمهر تا گلستان شهدا از ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر تشیع می‌شوند و در ۷ نقطه در استان تدفین صورت می‌گیرد، در استان ۱۵۷ یادمان شهید داریم و این اماکن برای کسانی است که ارتباط معنوی با شهدا برقرار می‌کنند و به عبارتی زیات گاهی برای عاشقان شهدا است. 

وی اظهار کرد: از سمت مردم درخواست‌هایی داریم مبنی بر اینکه در منطقه شان یادمان شهدا جای‌گذاری شود که در ۷ نقطه با این تشییع اماکن جدید یادمان جای‌گذاری می‌شود که شامل پارک کوهستانی قائمیه، روستای خرمنان در شهرستان تیران و کرون، مجموعه مسکونی منظریه در شهرستان، کرکوند در مبارکه، هفت تیر در مبارکه، شهر برزک در کاشان و شهرستان آران و بیدگل و ۱۷ دی ماه قبل از ظهر تشیع شهدا در اماکن یاد شده انجام می‌شود. 

رضایی گفت: این ۷ نقطه‌ای هم که به ۱۵۷ نقطه قبلی اضافه می‌شود قطعا برنامه‌های فرهنگی خوبی خواهند داشت، ما به دنبال ایجاد فضای معنوی و شهدایی در استان هستیم. 

امینی معاون هماهنگ کننده لشگر ۱۴ امام حسین(ع) بیان داشت: اسم کاروان اهالی بهشت است و شعار آن« قدمگاه شهیدان است این شهر» می‌باشد، تمام ۲۸ شهرستان استان و بیش از ۱۵۰ روستای اصفهان را برای حضور  شهدا پوشش داده‌ایم و هیات‌ها می‌توانند با هماهنگی قبلی از این فرصت بهره مند شوند.

 

انتهای پیام/۶۳۱۲۱/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا