یزد

پیگیری خط دوم انتقال آب، مهمترین اولویت‌ سفر رئیس جمهور به یزد

پیگیری خط دوم انتقال آب، مهمترین اولویت‌ سفر رئیس جمهور به یزد

به گزارش خبرگزاری recive از یزد، مهران فاطمی در جمع تعدادی از مدیران صنایع استان گفت: مسئله آب شرب استان یزد یک مسئله غیرقابل حل نیست و باید برای تولید و مصرف آن در استان برنامه ریزی شود.

وی افزود: سالانه حدود ۱۳۷ میلیون مترمکعب برای مصرف شرب و بهداشت، ۵۷ میلیون مترمکعب برای صنعت و ۷۰۰ میلیون مترمکعب برای کشاورزی مصرف می‌شود.

استاندار یزد از پیگیری طرح‌های کوتاه مدت تامین آب پایدار استان یزد خبر داد و تصریح کرد: دستور معاون اول رئیس جمهور برای اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای این طرح به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال شده تا اعتبار آن تخصیص یابد.

فاطمی از خط دوم انتقال آب استان به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در سفر رئیس جمهوری به یزد یاد کرد و اظهار داشت: مسیر این طرح به گونه‌ای پیش بینی شده که با معضلات خط اول انتقال آب مواجه نباشیم.

وی با بیان اینکه حدود ۱۴۰ میلیون مترمکعب آب تخصیصی داریم، گفت: این طرح به ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه و هزینه نیاز دارد که ۵۰ درصد سهم آن به عهده استان و ۵۰ درصد دیگر به عهده دولت است.

استاندار یزد اجرای این طرح را توسط بخش خصوصی و در زمان ۲.۵ عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: اعتبار موردنیاز این طرح حدود ۸۷ هزار میلیارد تومان است، اما نباید به طرح آب استان صرفا نگاه اقتصادی داشت، بلکه نگاه باید تمدنی و تاریخی باشد.

فاطمی از منابع طبیعی نظیر معادن، بافت تاریخی و میراث گرانبهای فرهنگی و همچنین منابع انسانی به عنوان سه ثروت ارزشمند استان یزد یاد کرد و استفاده بهینه از این ثروت را بسیار مهم خواند.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا